גוגל (Google) החלה להציג את איזור הפרטיות החדש עליו הכריזה לפני כשנה לצד אפליקציות המופיעות ב-Play Store. לאורך השבועות הקרובים צפוי החידוש להגיע לכל המשתמשים, כאשר מפתחי האפליקציות עצמם נדרשים לעדכן את כל המידע הנדרש עד ה-20 ביולי. מפתח שלא יעשה זאת – מסתכן בנעילת האפליקציה לעדכונים או אף הסרתה מהחנות.
איזור הפרטיות מציג מידע רב על סוג הנתונים שאותם האפליקציה צפויה לאסוף, לצד הסבר פשוט וברור לצורך איזו מטרה אותם נתונים נשמרים. מפתחים ידרשו להבהיר גם אם הם משתפים את המידע עם גורם צד שלישי (כדוגמת רשת פרסום), ובאילו אמצעי הצפנה או אבטחה הם משתמשים על מנת להגן על המידע מדליפה. במידה והאפליקציה נבדקת על ידי גורם רשמי כלשהו המאשר את אמינותה, ניתן יהיה להציג גם מידע זה בפני המשתמשים.
גוגל דורשת מכל המפתחים לספק מידע זה, ומבהירה כי בכל מקרה שבו תעלה סתירה בין המידע המדווח מסתכן מפתח האפליקציה בסילוק מהחנות. גם אפליקציות שאינן אוספות כל מידע אישי מהמשתמשים, ידרשו להצהיר זאת באופן ברור.
איזור הפרטיות החדש של גוגל מהווה מעין יישור קו עם חידוש דומה שאותו הציגה אפל (Apple) עוד ב-2020 בחנות האפליקציות שלה. באפל הקשיחו מאז עמדות עוד יותר עם חסימה כמעט גורפת של מעקב אחר המשתמשים דרך אפליקציות המותקנות על המכשיר, מהלך שהביא להפסד הכנסות של מיליארדים בחברות שעיקר הכנסתן מפרסום.
גם בגוגל מצהירים כי בכוונתם להגביל את יכולתן של אפליקציות לעקוב אחר המשתמשים בעתיד, אולם מהלך זה טרם נכנס לתוקפו – ובינתיים כאמור מסתפקת החברה בהצגת מידע לגבי מדיניות הפרטיות, תוך שהמשתמשים נדרשים להחליט בעצמם האם היא מקובלת עליהם.