גוגל (Google) הכריזה לפני כמה חודשים כי בכוונתה לדרוש מכל מפתחי האפליקציות לספק לה מידע מפורט לגבי מדיניות פרטיות ואבטחת מידע, שיוצג למשתמשים טרם התקנת האפליקציה דרך חנות ה-Play Store. כעת חושפת גוגל את מראה ״איזור הפרטיות״ החדש, שצפוי להופיע ב-Play Store במהלך הרבעון הראשון של השנה הבאה.
מבחינת מיקום, אכן מדובר בתצוגה בולטת מאוד המופיעה לפני דירוג האפליקציה והביקורות שהועלו על ידי המשתמשים. ניתן לראות בכותרות ברורות ומתומצתות איזה סוג של מידע האפליקציה אוספת, האם הוא מוצפן או לא, האם הוא מעובר הלאה לגורמים אחרים, ואילו סוגים של פיקוח וביקורת קיימים על מדיניות הפרטיות של החברה. בלחיצה על ״פרטים נוספים״ ניתן מידע מפורט יותר, בין השאר על האופן שבו האפליקציה משתמשת במידע שאותו היא אוספת.
החל מחודש אוקטובר הקרוב, יוכלו מפתחי אפליקציות להתחיל ולמלא את הפרטים החסרים על מנת שאלו יופיעו ב-Play Store בפני המשתמשים. בחודש אפריל 2022 הצגת מידע הפרטיות יהפוך לדרישה מחייבת, ואפליקציות שלא יעבירו מידע רלוונטי לגוגל עשויות למצוא עצמן חסומות, ללא יכולת לעדכון גרסה, או אפילו מוסרות כליל מהחנות.
נציין כי אפל (Apple) מקיימת מדיניות דומה שכבר נכנסה לתוקפה עם השקת מערכת ההפעלה iOS 14. בנוסף, דורשת אפל אישור מפורש מהמשתמשים למעקב אחריהם לצרכי התאמת פרסומות, בעוד שגוגל טרם הכריזה על מדיניות דומה.