בזמן שאינה עסוקה במלחמות משפטיות עם אפל (Apple), עובדת אפיק (Epic Games) על המנוע הגרפי Unreal הנחשב לאמת המידה בתחום הגרפיקה התלת-מימדית בזמן-אמת ובוודאי למשחקים. במסגרת כנס State of Unreal שערכה החברה לאחרונה היא הציגה את גרסה 5.2 של המנוע , הזמינה כעת להורדה בגרסה מוקדמת למפתחים המעוניינים להתרשם מחידושיה.
ומה חדש בגרסה זו? באפיק הכינו הדגמה מושקעת ומרשימה במיוחד שהוצגה במהלך האירוע, והתמקדה במספר תחומים. הראשון בהם הוא צמחיה בעלת מראה ותנועה טבעיים, שבאה לידי ביטוי בהדגמה בג׳ונגל בעל מראה פוטו ריאליסטי. באפיק טוענים כי הגרסה העדכנית של המנוע מסוגלת להציג גם אפקטים מציאותיים של מים ואבק, ומפתחים יוכלו בלחיצת כפתור אחת להחליף את סוג החומר שממנו מיוצרים אובייקטים שונים בעולם הווירטואלי.
בנוסף, מציגה אפיק כלי יצירת תוכן תהליכיים – כלומר, כלים המסוגלים ליצור תוכן באופן אוטומטי לפי מספר כללים מוגדרים מראש, ומבלי הסתבכות עם חזרה על תבנית קבועה שאותה המשתמש יוכל לזהות בקלות. בהדגמה, השתמשה אפיק בכלים אלו על מנת ליצור את רוב הצמחייה ותוואי השטח.
ההדגמות הגרפיות מספקות הצצה לאופן בו יראו משחקים מבוססי Unreal 5 שישוחררו בשנים הקרובות, אולם יש לשים לב לכך שההדגמה הטכנית אינה משחק אמיתי: זהו עולם נטול משימות, אויבים או שחקנים אחרים. כל אלו דורשים לא מעט משאבי מערכת, שאותם קונסולות הדור-הנוכחי יתקשו לספק לצד הגרפיקה הפוטו ריאליסטית המוצגת בסרטון.