אלקטרוניק ארטס (Electronic Arts) חושבת על השחקנים שמתקשים במשחקים ופטנט שרשמה המכונה “מערכת המלצה אוטומטית לתצורת שליטה” זכה כעת להכרה רשמית. מדובר במערכת לזיהוי דפוס המשחק שבהתאם לכך משנה את רמת הקושי ומסייעת בשליטה במשחק.
בתיאור הפטנט שהוגש על ידי EA עוד לפני שנתיים נכתב כי “בהתבסס על הקלט של בקר השליטה, פרופיל המשתמש והמהימנות” המערכת תבצע התאמות לחלקים שונים במשחק שיכולים “לשנות את הגדרות הבקר ולשפר את הביצועים של המשתמש ביחס לתוכנה”. ניתן לשער שהיא תציע את השיפור בביצועים של השחקנים החל ממנגנונים כמו סיוע בכיוון (Aim Assist), לשינוי רמת הקושי באלמנטים השונים של המשחק ועד לשינוי של ממש בסכמת השליטה באמצעות בקר המשחק.
לא מדובר ברעיון חדש לחלוטין ולמעשה עוד בשנות ה-1980 משחק היריות Zanac היה ידוע בזכות מערכת דומה בשם Automatic Level of Difficulty Control אשר מדדה את האגרסיביות של השחקן ובהתאם לביצועיו הציגה יותר או פחות אויבים על המסך. במשחקים מודרניים מפתחים התבטאו לא פעם על הטמעה של מערכות דומות והצורה הפשטנית ביותר של זו היא כזו שממליצה לשחקן להוריד את רמת הקושי במידה והוא נפסל לעיתים תכופות.
זו האחרונה חשובה במיוחד שכן היא יכולה להנגיש משחקים לא רק לשחקנים פחות מנוסים אלא גם לכאלה בעלי מוגבלויות לסיים את המשחק האהוב.
זה יכול להיות רעיון נחמד עבור מי שיש לו מגבלה מסויימת לסיים את המשחק בלי עזרה אבל אני רק מקווה שזה לא יוטמע במשחקים בלי אפשרות לבטל את האפשרות הזאת. יש אנשים כמוני שהבעיה שלנו היא שהאגו שלנו לא נותן לנו לסיים משחקים שהם לא הרמה “הרגילה” גם אם היא קשה מאוד.