על העובדה שגוגל (Google) מתכננת לשלב חוסם פרסומות בדפדפן הכרום (Chrome) שלה, כבר דיווחנו מספר פעמים בעבר, וכעת יש גם תאריך: החל מה-15 בפברואר 2018, מודעות שלא יעמדו בסטנדרטים של החברה לא יוצגו יותר למשתמש, בין אם מדובר במחשב שולחני או במכשיר סלולרי.
התקנות נקבעו על ידי גוף בשם “קואליציה עבור פרסומות טובות יותר” שבו גם חברה גוגל. כך למשל, כפי שפירטנו בעבר, מודעות שמפריעות לחווית המשתמש כמו סרטונים שמתחילים להתנגן אוטומטית עם טעינת הדף, מודעות קופצות וחוסמות תוכן, או פרסומות הסופרות לאחור וכלה המפעילות סרטנים כדי להסיח את דעתו של הגולש, לא יוצגו על ידי הדפדפן למשך 30 יום ואף יותר מכך.
אין משמעות הדבר כמובן כי כל הפרסומות ייחסמו לחלוטין, אלא רק הפרסומות הללו שלא עומדות בסטנדרטים. כך למשל, אם בדף אינטרנט מסויים קיימת פרסומת סוררת אחת בעוד השאר עומדות בתקנים, רק היא לא תוצג לגולש. גוגל מעמידה מספר כלים שמאפשרים למפרסמים לבדוק האם הפרסומת שלהם עומדת בסטנדרט, כמו למשל ה-Ad Experience Report או המדריך של גוגל. כל מודעה שתיחסם, אגב, תדווח אוטומטית לבעל האתר ויהיה באפשרותו לתקן אותה ולהגישה לבחינה מחדש.
גוגל טוענת כי הודיעה מראש למפרסמים רבים על הכללים החדשים וכי היא עובדת איתם במשותף כדי לוודא שהפרסומות שלהם לא ייחסמו. החברה מסבירה כי חוסם הפרסומות המובנה בסופו של דבר פועל לטובת המפרסמים על ידי כך שהוא נועד למנוע ממשתמשים להתקין על הדפדפן חוסמי פרסומות צד ג’, שהקריטריונים שלהם הרבה יותר מחמירים משל גוגל.
בקיצור 99 אחוז פרסומות של גוגל