מעריצי Call of Duty נמצאים ביחסי אהבה-שנאה עם Infinity Ward, המפתחת של Call of Duty: Modern Warfare. בעוד ש-Ghosts ו-Infinite Warfare שפותחו על ידה נכללו ברשימת המשחקים הפחות אהודים בסדרה (אך לא בהכרח הגרועים ביותר), שלושת המשחקים בסדרת Modern Warfare היו מהאהובים שבה. לפיכך, אי אפשר היה למנוע את ההתרגשות של השחקנים, גם של הוותיקים שעזבו, ערב חשיפת המשחק החדש בסדרה אי שם בחודש מאי.

המשחק החדש הוא אמנם כותר נוסף בסדרת Modern Warfare אך לא ממשיך של האחרון, אלא סיפור אחר עם חלק מאותן דמויות מוכרות. בנוסף לכך, אחרי ששנת 2018 הייתה נטולת קמפיין, אפשר בהחלט לומר שהסיפור לשחקן יחיד חוזר ובגדול, ואיתו גם מצב ה-Spec Ops ממשחקי הסדרה הקודמים שמחליף את הזומבים. Modern Warfare הוא אחד המשחקים היותר מצופים של השנה, וכנראה משחק ה-Call of Duty המצופה ביותר איי פעם, אך האם הוא עומד בציפיות? הביקורת המלאה.

קמפיין עוצמתי

לפני השקת Call of Duty: Modern Warfare הוצג מצב ריבוי המשתתפים במלוא הדרו, ואף ניתנו לשחקנים הזדמנויות רבות לשחק בו באירועים שערכה המפתח ואפילו בבטא ציבורית, אם כי הקמפיין לשחקן יחיד נשאר בעלטה זמן רב. אחרי שמשחקים בו, קל להבין למה. מדובר בחוויה עוצמתית ומיוחדת בהיבט הטכני ובהיבט הרגשי.

בניסיון להציג את המציאות כמו שהיא, הקמפיין שם את השחקן במצבים שלא נעים ממש לחוות, ודורש לבצע בחירות בעלות אופי הומני. באחת המשימות, לדוגמא, יוצאים לערוך חיפוש בכמה בתים בכפר עוין, כאשר באחת הדירות נמצאת אמא עם תינוק בוכה. מפקד המשימה (דמות מוכרת ממשחקים קודמים) מפציר באמא להשתיק את התינוק, או שתסכן את החיילים. על השחקן לקבל החלטה אם לחכות לאמא שתשתיק אותו או לעשות זאת בעצמו.

מעבר לכך, Call of Duty: Modern Warfare לא חוסך במראות לא נעימים כמו הקלות בה משתלטות מדינות חזקות על כפרים קטנים, ואת התוצאות. כך או כך, הקמפיין לא מותח את החוט יותר מידיי ולא יכריח את השחקן לבצע דברים שלא יחפוץ בהם. מה גם, אף החלטה לא הרת גורל ולא תשפיע על הסיפור, אם כי ברור שהן שם כדי להוסיף צד רגשי ואנושי למשחק.

מעבר לכך, בשונה ממשחקי העבר שכללו משימות רעשניות וחסרות תכלית, ב-Call of Duty: Modern Warfare ישנן משימות מגוונות הרבה יותר: משימות בהן ניתן להשתמש ברחפנים מתפוצצים כדי לפגוע במסוקי אויב, או להטיל פצצות באמצעות סמן לייזר. במהלך הקמפיין ישנם רגעים בהם השחקן יכול לבחור מה ירצה להגיד או לעשות, אם כי גם החלטות אלו בקושי משפיעות על הסיפור, אם בכלל. אחרי שנה נטולת קמפיין, Modern Warfare מחזיר את הסיפור למרכז בדרך שרק Infinity Ward, שעומדת מאחורי כמה מהקמפיינים היותר טובים בסדרה, יודעת לעשות. על אף שהקמפיין קצר יחסית (5-6 שעות), יצאנו בתחושה שאנו מעוניינים לשחק בו שוב כדי לחוות אותו מחדש, או סתם כדי להשיג הישגים (Achievements/Trophies).

קרא עוד:  המהדורה הניידת של Apex Legends תגיע בשנה הבאה

מה שהשחקנים חיכו לו

Call of Duty: Modern Warfare מציג הקמפיין מצוין ומהנה, אולם הוא נמשך שעות בודדות ונראה שכבר אינו מהווה את עיקר המשחק. המצב המעניין ביותר, זה שהפך את Call of Duty לאחד ממשחקי הרשת הטובים בעולם, הוא ריבוי המשתתפים: יש כאן אינספור דברים שהמפתחת בחרה להחזיר לבקשת השחקנים וגם כאלו חדשים ומרעננים.

מהרגע הראשון ההבדל מורגש, בעיקר עבור מי ששיחק ב-Black Ops 4 של שנה שעברה – המשחק מרגיש מעט כבד ופחות סלחני, אם כי ממכר הרבה יותר. החיים של כל שחקן חוזרים ל-100 במקום 150, מה שמביא לזמן הריגה קצר יותר ומשחק מהיר וקליל יותר, כראוי לסדרה. נוספו אפשרויות לטעון את הנשק מבלי להפסיק לכוון ולהישען על קיר לצורך ירי עם מינימום חשיפה.

אפשרויות ההתאמה האישית של הנשקים נלקחו ב-Call of Duty: Modern Warfare לרמות חדשות – לא עוד מערכת שמאפשרת לשחקן לבחור 10 פריטים כולל נשקים ועזרים שונים. מעתה, כל שחקן יוצא לקרב עם שלושה עזרים (perks) ועם אביזר קטלני (lethal) כגון רימון או מוקש, אביזר טקטי (tactical) כגון רימון עשן או רימון הלם, ועם שני נשקים, ראשי ומשני, כל אחד עם חמישה שיפורים. ההתאמה האישית של הנשקים גם היא שופרה וכעת ניתן לשפר את הנשק משלל כיוונים שונים ולהפוך אותו למותאם אישית לכל שחקן. ניתן לשנות כוונות, חלק קדמי, חלק אחורי, קנה, ידית אחיזה להוסיף כוונות לייזר ושלל אפשרויות נוספות. ישנן אינספור קומבינציות אפשריות שיאפשרו לשחקנים להתאים את הנשק לסגנון המשחק שלהם. גם בצבעים לנשקים (camos) לא חסכו פה וכעת לכל נשק יש יותר מ-100 רקעים אפשריים, ועל מנת להשיג את כולם יש לעבור דרך ארוכה ומאות הריגות עם אותו נשק. מדובר פה ללא ספק בגיוון שטרם נראה כמותו בסדרה.

מבחינת מצבי המשחק (מודים) של Call of Duty: Modern Warfare לא חסר. נראה שהמפתחת הגיעה לשולחן השרטוטים עם ראש פתוח בניסיון להביא משהו חדש. מתוך ארבעת המודים החדשים, Ground War הוא הטוב שבהם: מצב משחק חדש-ישן שמאפשר קרבות של 32 נגד 32. זו הפעם הראשונה שבסדרה מגיעים לכמות כזו של שחקנים ונראה שבחברה עשו עבודה טובה עם מפות עצומות וכמות קטנה יחסית של כלי רכב, על אף שבמובן מסויים מדובר בהעתק חיוור של Battlefield שלשחקנים ייקח זמן להתרגל אליו. גם Gunfight, קרבות מהירים של 2 נגד 2 במפות קטנות, הוא מצב מהנה מאוד במיוחד אם משחקים עם אדם שמכירים ומתקשרים דרך אזניות.

לצערנו, מצב ריבוי המשתתפים של Call of Duty: Modern Warfare אינו חף מבעיות: בשל העובדה כי יש מפות מיוחדות למצב Ground War ומפות מיוחדות למצבי משחק של 10 נגד 10 שגם כן חדשים לסדרה, נוצר מצב שבו המפות במצבים הסטנדרטיים של 6 נגד 6 הן ממש ספורות. מעט המפות שנמצאות מהוות שילוב טוב בין לוחמת חוץ ופנים אך עיצובן מעודד משחק "לא נקי" בלשון המעטה. בשונה ממשחקי עבר, הרבה מהבניינים שמפוזרים ברחבי המפה תוכננו כך שניתן יהיה להיכנס אליהם ולצאת מהם. נוסף לכך זמן הריגה קצר מאוד ואת העובדה שניתן לעגן את הנשק על עדן החלון או על קורת הדלת ותקבלו קהילה שכבר בשבוע הראשון למשחק מוצאת עצמה כועסת על מה שמכונה "קאמפרים" (Campers), שחקנים שמתבצרים בעמדתם וכך משיגים הריגות. בחברה הוסיפו רימונים ורימוני הלם שיכולים להוציא את אותם שחקנים מהמחבוא, אך נראה שמדובר בבעיה שלא תעלם בקרוב.

קרא עוד:  ועכשיו במהדורה גלובלית: Mi Note 10 עם חיישן 108 מגה-פיקסל הוכרז רשמית

כך או כך, ריבוי המשתתפים של Call of Duty: Modern Warfare סוחף ומהנה, מחזיר המון דברים ממשחקים קודמים ומביא לשולחן דברים חדשים. גם אם חלקם לא מיושמים במאת האחוזים, למפתחת עשתה עבודה שבהיבט כללי לא פחות ממצויינת. ריבוי המשתתפים הוא גולת הכותרת של משחקי Call of Duty בשנים האחרונות ו-Modern Warfare לא שונה, אם כי נראה שהוא ידרוש זמן הסתגלות ארוך מהרגיל.

מקשיבים לשחקנים וסוללים את הדרך

לא רק ש-Modern Warfare מחזיר את הסדרה למוטב, הוא מביא כמה שינויים שהקהילה ביקשה מזה שנים, וללא ספק שינויים שכל חברה שמפתחת או משווקת משחקים צריכה ליישם: ראשית, כל המפות, הנשקים, והתוכן שיגיעו לאחר ההשקה יגיעו לכל השחקנים בחינם – ללא צורך לקנות אותם כחבילות הרחבה או לשלם מראש על גרסה יקרה יותר. שנית, Modern Warfare תומך במשחק חוצה פלטפורמות (Cross-Play) כאשר המערכת משדכת שחקנים על פי אמצעי הקלט שלהם – שלט או מקלדת ועכבר. כך, מצאנו עצמנו במשחק עם שחקני מחשב שמשחקים עם שלט. ניתן גם לחבור לחברים על גבי מחשב או קונסולות שונות דרך Activision ID ולשחק יחדיו. משחק חוצה פלטפורמות הוא דבר נדרש וחשוב שתופס תאוצה בשנים האחרונות. רוח גבית משובר קופות כמו Call of Duty היא בדיוק מה שצריך כדי לעשות עוד צעד לכיוון הפיכתו לסטנדרט.

Call of Duty: Modern Warfare – זמן לחזור הביתה

בהרבה מובנים, Call of Duty: Modern Warfare מהווה את החזרה של הסדרה למוטב. אחרי שנים של קרבות עתידניים ורובוטים שרצים על קירות, Modern Warfare הוא משחק שמבוסס על לוחמה מודרנית כפי שהיו המשחקים בסדרה בימי הזוהר שלה. Modern Warfare הוא אחד ממשחקי ה-Call of Duty הטובים ביותר איי פעם, וללא ספק הטוב ביותר בשנים האחרונות. לשחקני Battlefield שפוזלים בגלל מצב ה-Ground War מובטחת הנאה צרופה ולשחקנים שמאסו במשחקיות העתידנית, השתעממו מהר מ-COD: WWII ולא מצאו עניין ב-Black Ops 4 מצפה הסתגלות קשה למשחק שחיכו כל כך שיחזור.

המשחק נבדק על קונסולת Xbox One. הוא מופץ בישראל על ידי עדלי יונייטד וזמין לקונסולות PlayStation 4, Xbox One ומחשבי Windows.