אחרי ששיחקנו ב-Modern Warfare 2 במערכה לשחקן יחיד, הגיע העת לבדוק לעומק את מצב ריבוי-משתתפים המקוון, שהוא חלק בלתי נפרד כיום מרוב המשחקים המודרניים. קשה לומר שהיו לנו הרבה ציפיות, במיוחד לאור האכזבה מ-Call of Duty Vanguard בשנה שעברה, אבל אינפיניטי וורד (Infinity Ward), לפחות על הנייר קודם כל, מנסה לתקן זאת עם משחקיות משודרגת וקלילה ומערכת נשקים שמופרת, וגילינו כי גם את הבאגים שמלווים את תקופת ההשקה היא הצליחה לצמצם אם כי לא מספיק. אז קצת לפני העונה הראשונה של Modern Warfare 2, בדקנו האם המשחק שהצליח לשבור את שיא ההכנסות של החברה באמת כל כך מוצלח.
משחקיות חדשה/ישנה
קודם כל הדברים הברורים למדי: Modern Warfare 2 לא ממציא את הגלגל מחדש, אלא עדיין דבק במפות קטנות בעיקר ובמשחקים של 6 נגד 6. עם זאת המשחק מצליח להרגיש מרענן ביחס לקודמו, והירי מלווה באפקטים וסאונד שגורמים לתחושת סיפוק בכל פגיעה. המשחק משתמש בנוסף ביכולות השלט של ה-PlayStation 5, שבה השתמשנו כדי לבצע את הסקירה, אם כי הקשיית ההדקים שמיועדים לירייה כדי לדמות לחיצה על הדק אמיתי, פחות מתאימה במצבי משחק תחרותיים בהם נדרשת תגובה מהירה.
התחלה מגוונת
כאמור מצבי המשחק המוכרים, עם 6 נגד 6 שחקנים, הם עדיין מרכז העניינים ב-Call of Duty: Modern Warfare 2, כאשר מצבי המשחק Team Deathmatch ,Domination ,Kill Confirmed ו-Hardpoint מושכים את עיקר תשומת הלב. בנוסף אליהם, המצב Ground War חוזר עם קרבות של 32 נגד 32 שחקנים במפות גדולות עם כלי רכב ומחלקות, עם היצע מפות מרשים יחסית לתקופת השקה.
המפתחת לא הסתפקה במצבים הישנים והוסיפה מצבי משחק חדשים: Knockout ו-Prisoner Rescue שמזכיר את VIP Escort מ-Black Ops Cold War, ומצב נוסף בשם Invasion – מעין Team Deathmatch בקבוצות גדולות ובמפות של Ground War, עם קבוצות בהן מתערבבים שחקנים אמיתיים ובוטים. Invasion מצליח להרגיש מהנה ושונה מאשר Ground War, על אף שמדובר באותן מפות. תוספת חדשה היא מצבי משחק בגוף שלישי שגורמים למשחק להרגיש שונה לגמרי. משחק בגוף שלישי זו חוויה טובה ומרעננת, ותוספת גדולה שנשמח לראות מתפתחת למצבים נוספים.
בשונה מהגיוון המוצע במצבי המשחק, מספר המפות המצומצם גורם לתחושת מיצוי מהירה יחסית. בסך הכל
מדובר בהיצע גדול למדי של מצבי משחק בתקופת השקה עם שילוב של מצבים ישנים וחדשים, אך מספר המפות המצומצם יחסית פוגם בגיוון שלהם.
יותר נשקים, יותר מסובך
במצב ריבוי המשתתפים של Modern Warfare 2 אפשר למצוא מגוון גדול של נשקים, כאשר ה-Gunsmith המוכר מהמשחקים האחרונים מאפשר לשפר ולהתאים אותם לסגנונות משחק שונים. תוספת חדשה ומרעננת היא האפשרות להחליף מכלול של נשק ובכך להפוך אותו לנשק אחר לגמרי, וכן לבצע כוונון של אביזרים ועזרים שמרכיבים על הנשק. לכל נשק יש ‘עץ משפחה’ שמראה בדיוק איזה נשק נעול ועם איזה נשק צריך לשחק כדי לפתוח אותו. ניכר שהמפתחת דוחפת לכך ששחקנים יתנסו עם מגוון גדול של נשקים במקום לדבוק בנשק אחד מועדף.
כך לדוגמה, חלק מהנשקים נעולים מאחורי התקדמות עם נשק אחר מאותה משפחה, והאביזרים שנפתחים עבור נשקים נעולים מאחורי משחק עם נשקים אחרים. פתיחת כוונת מסויימת, לדוגמה, כרוכה בהגעה לרמה מסוימת עם נשק אחר. הדחיפה לכיוון של גיוון בנשקים היא חיובית בהחלט ומורגשת בשדה הקרב. בשונה ממשחקים קודמים בהם רוב השחקנים השתמשו בשניים או שלושה מהנשקים הכי טובים במשחק, הפעם נתקלים ביותר סוגי נשקים כמעט בכל משחק שנכנסים אליו.
באגים של השקה
במהלך הזמן שלנו במשחק נתקלנו גם בלא מעט בעיות ובאגים: קריסות תכופות בגרסאת ה-PC וקפיאה במהלך ניסיון להיכנס לקבוצת Party, בעיקר עם שחקנים מפלטפורמות אחרות. שחקני Xbox ומחשב לא יכולים לכבות את מצב המשחק המשותף חוצה המערכות ונאלצים לשחק עם שחקנים מפלטפורמות אחרות. בנוסף לזה, המשחק כרגע לא מציע אפשרות לראות נתונים אודות השחקן כגון, ויש גם מספר באגים שגורמים לשחקנים להופיע עם הסוואות ונשקים שונים בלובי. בעת משחק נתקלנו בשרתים לא יציבים ובניתוקים, אם כי לעיתים רחוקות. בצד החיובי, המשחק מציע שלל יכולות די חדשות בגזרת הקונסולות כמו היכולת לשלוט בשדה הראייה והיכולת לשחק בצב ריענון של 120 פריימים/לשנייה, עם מסכים תומכים, באופן יציב ומפתיע לטובה.
כיף לחזור
על אף השיפורים והתיקונים הנדרשים מבחינה טכנית, היצע מפות מצומצם יחסית ומערכת נשקים קצת מסורבלת, Call of Duty: Modern Warfare 2 מרגיש כמו חזרה למוטב אחרי Vanguard שהשאיר את המעריצים מאוכזבים. המשחקיות קלילה וזורמת, מצבי המשחק החדשים מעוצבים היטב והעתיד של המשחק, שמתכונן להתפרס על פני שנתיים, נראה מבטיח. העונה הראשונה של Modern Warfare 2 תגיע ב-16.11 יחד עם Warzone 2.
Setting a mine