יש דברים שהם וודאיים בחיים – המוות, מיסים ושבנובמבר ישוחרר כותר Call Of Duty חדש. השנה כחלק מהמחזור התלת-שנתי של מפתחות הסדרה, הגיע תורה של Treyarch להביא לנו את כותר Call Of Duty התורן – Black Ops 3 האם הוא מצליח להפיח בסדרה חיים חדשים או שמא מדובר על עוד מאותו דבר?
הגבול שבין בן אנוש לרובוט
גם Black Ops 3 מאמץ בחום את הכיוון המדע בדיוני שלקחה הסדרה, עלילת המשחק מתרחשת בשנת 2065 עתיד בו הצבא עושה שימוש נרחב ברובטים וב׳סופר׳ חיילים אשר מצויידים בשיפורים קוגניטיביים ופיזיים המקנים להם יכולות של סופר חיילים – ראייה דרך קירות וסימון מטרות, השתלטות מרחוק על מכונות אוייב, ריצה על קירות, שחרור של נחיל דבורים מכניות קטלניות והיד עוד נטוייה.
המשחק מצליח להקנות אווירה עתידנית באופן מרשים והעיצוב הגרפי לא מוגבל רק לפלטת צבעים אפרפרה, אךא מאופיין בצבעי ניאון בוהקים. לא נגזים אם נכריז כי זהו כותר ה-Call Of Duty המרהיב בסדרה. בנוסף, המפתחת מחבקת בחום את העתיד מדע בדיוני והמשחק משתעשע עם נושאים כמו: מוח כוורת, שטיפות מוח, פוסט טראומה ועוד.
מעבר לעובדה שהמשחק נראה נהדר, המשחק המשווק על ידי ׳עדלי אנטרטיינמנט׳ רץ גם מעולה על גבי קונסולת ה-PlayStation4 ולא נתקלנו בנפילות פריימים ו/או בעיות טכניות אחרות.
זה לא המשחק הראשון שמציג יכולות עתידניות שכאלו ו-Advanced Warfare, כותר Call Of Duty של השנה הקודמת הציג גם יכולות דומות, אך נראה שהחבר׳ה ב-Treyarch הלכו צעד אחד קדימה והשינויים שהוכנסו מצליחים לרענן במעט את מצב הקמפיין, שכן, עדיין מאופיין באותה נוסחה וותיקה הכוללת הליכה במסלולים קבועים מראש, חיסול אוייבים, צפייה בסרטון עלילתי מלא אקשן וחוזר חלילה.
היכולות השונות מחולקות לשלוש קטגוריות: Chaos, Martial ו-Control שכל אחת מדגישה סגנון משחק אחר, לדוגמא Martial יכולת המדגישה קרב קרוב המאפשרת לדוגמא לנגוח ולהכות באוייבים השונים במהירות-על, Chaos המאפשר לשגר מרוחק נחיל דבורים מכניות קטלניות ו-Control המאפשרת לשלוט במכונות של האוייב כמו רחפנים או מכונות ירייה הממוקמות עמוק בשטח האוייב. מדובר על טעימה קטנה משלל היכולות והמשחק מאפשר לשחק להרוויח נקודות ולשדרג יכולות המתאימות למצב המשחק המתאים לו.
כפי שוודאי הרגשתם, לא כינינו את מצב הקמפיין כ׳מצב לשחק יחיד׳ מכיוון שאין זה המצב וחידוש מרענן נוסף שהוכנס במצב זה היא האפשרות לשחק עם חבר נוסף – באופן מקומי על-גבי מסך מפוצל או דרך הרשת. מצאנו כי זוהי הדרך המועדפת לחוות את מצב הקמפיין.
הבעיה במצב הקמפיין היא שגישת עיצוב השלבים ב-Call Of Duty עדיין מרגישה מיושנת – לכו במסלול קבוע, טפלו בגל של חיילים רובטים, צפו בסצינת רווית אקשן וחוזר חלילה. המפתחים נקטו בגישה של שלבים פתוחים יותר אך הם לא באמת פתוחים אלא פשוט רחבים, היינו שמחים אם החברה הייתה מאמצת גישה של שלבים פתוחים באמת כמו ב-Far Cry או Killzone Shadow Fall.
הכה את המומחה
על מצבי משחק השונים במולטיפלייר (מצב מרובה משתתפים) אין צורך לחדש והוא כולל את אותם המצבים המוכרים: domination, capture the flag, deathmatch וכו׳, לא נתקלו במצב משחק חדש לחלוטין אשר שונה באופן מהותי ממשחקי מולטיפליייר אחרים אך מה שמייחד את Black Ops 3 ביחס למשחקי Call Of Duty קודמים היא אפשרות ה׳מומחים׳ (specialist) – תשע דמויות אשר לכל אחד מהם יכולות ייחודיות המעניקים יתרון בשדה הקרב. כך לדוגמא דמות אחת מייצרת גל הדף המחסל אוייבים בטווח קרוב בעוד דמות אחרת מצויידת ביכולת לראות דרך קירות או להפוך לבלתי נראית.
היכולות הללו זמינות לעיתים רחוקות ומוגבלות בזמן, כך שהן כן מאפשרים להציג יתרון זמני אך לזמן מוגבל במיוחד. בנוסף, על-מנת להגיע לנצחון כדאי לחברי הקבוצה לגוון בבחירת המומחים כך שהיכולות השונות ישלימו אחת את השנייה.
כל המומחים מצויידים ב-Thruster Pack, תיק סילוני המקנה יכולות תנועה חדשות כמו קפיצה גבוהה במיוחד, ריחוף והיכולת לרוץ על קירות הודות לגישת ה-Guns Up בה תמיד הקנה של השחקן פונה קדימה, היכולות הללו לא מגבילות או מסרסות את השחקן אלא מעצימות ואין הרגשה טובה יותר מלחסל חייל שנמצא על הקרקע בעיצומה של ריצה על קיר. בנוסף, עיצוב מפות המולטיפלייר לגמרי מחמיאים ליכולות התנועה החדשות – הן עוצבו בחוכמה וזרועות בקירות גובהים עליהם ניתן לרוץ, רכבים וגשרים שניתן להחליק תחתם וגגות עליהם ניתן לטפס ובכלל ההרגשה היא של מפות עם דגש אנכי א-לה Titanfall.
מצב המולטיפלייר הוא תמיד נקודת החוזק של משחקי Call Of Duty וגם הפעם אין פה שוני, Treyarch עשו עבודה מעולה הן בעיצוב המפות, יכולות התנועה והגיוון היכולות עם המומחים.
מצב הזומבים, מיני-משחק העומד בפני עצמו
את ׳מצב הזומבים׳ הציגה המפתחת במשחקי Call Of Duty עוד בעבר ולכן לא מפתיע שבכותר הזה הוא המושקע ביותר בהשוואה לכותרים קודמים בסדרה – הוא מרגיש כמו מיני-משחק עצמאי לחלוטין, עם סגנון עיצובי, סיפור ומכניקת משחק שונה לחלוטין ממצב הקמפיין. בניגוד לקמפיין המתרחש בעתיד הרחוק ובעל עיצוב אומנותי הנאוני-עתידני, מצב זה מתרחש בשנות ה-40 ומציג אווירה קודרת וטחובה הנראית כאילו היא נשלפה מתוך סרט ׳פילם נואר׳ – עם מכוניות ישנות, דמויות מפוקפקות ועלילה עתירת מסתורין, במסגרתה ארבע הדמויות מתעוררות ב-Morg City בעיצומה של פלישת זומבים.
כמו במשחקים הקודמים בסדרה, מצב הזומבים הוא מצב קו-אופ בו ארבעה שחקנים צריכים להדוף גלים של זומבים. ככל שהורגים יותר זומבים כך ניתן להצטייד בשדרוגים חדשים, נשקים חדשים ואף לפתוח אזורים חדשים על המפה. עד כאן אין כל חדש אבל כדי לרענן את מצב המשחק, מעבר לעיצוב האומנותי המושקע, הוצגו מכאניקות חדשות – Gobblegums, ׳מסטיקים׳ המעניקים לשחקן שדרוג ליכולות ויכולת להפוך, באופן זמני, למפלצת דמויית קת’ולהו עוצמתית, עם זרועות תמנון אכזריות המאפשרות להרוג זומבים במהירות.
את המצב ניתן לשחק לבד באופן לא מקוון, ללא חיבור לרשת, אך זה לא מומלץ כלל והוא הרבה יותר כיפי, קל ומספק כשאר משחקים עם מספר חברים בו-זמנית, על מסך מפוצל ו/או עם חברים דרך הרשת.
באופן מפתיע, מצב הזומבים ׳מדביק׳ גם את מצב הקמפיין ולאחר סיום הקמפיין הראשי נפתח מצב ה׳סיוטים׳ (Nightmares) ומאפשר לשחק שוב במצב הקמפיין כאשר העלילה משתנה מעט והדמויות הוחלפו בזומבים, מדובר בשינוי מרענן במיוחד לשחקנים אשר רוצים לשחק שוב במצב העלילה הראשי.
שורה תחתונה
Treyarch ממצבת את עצמה כמפתחת שמרעננת את הסדרה וסדרת Black Ops הצליחה גם הפעם להפתיע ולרענן – קמפיין הקו-אופ מכניס עניין רב, מצב הזומבים גדול ומושקע במיוחד ומצב המולטיפלייר עם הכנסת המומחים ויכולת התנועה החדשות הפך למהיר ומהנה מתמיד. כיאה לכותר בסדרת משחקי Call Of Duty, גם Black Ops 3 מרגיש כמו סרטן אקשן קיצי עתיר תקציב – הוא קליל, מהיר עם סצנות אקשן גדולות מהחיים.
אהבנו:
- מצב הזומבים ממכר במיוחד.
- האפשרות לשחק בקמפיין בקו-אופ מהנה במיוחד.
- השיפורים הגופניים ויכולות התנועה החדשות מצליחים לרענן את הסדרה.
- עיצוב הגרפי מד״ב וצבעוני ההופך את המשחק ליפה בסדרה.
לא אהבנו:
- אבדה היכולת לנוע לצדדים במהירות.
- המפות במצב הקמפיין אומנם רחבות אך בכל זאת לינאריות.
- הסיפור, למעט השליש האחרון, קצת נמרח.
המשחק זמין לרכישה למחשב האישי וקונסולות ה-PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 ו-Xbox One.
מילה לבעלי קונסולות הדור הקודם: גרסת המשחק ל-PlayStation 3 או Xbox 360 אינה כוללת את מצב הקמפיין וזה נעדר מהחבילה, אך כן כולל את מצב המולטיפלייר ומצב הזומבים.
מצב הזומבים הוא ממש לא חיסול גלים של זומבים אלא חלק מסיפור עלילתי שממשיך בחבילות ההרחבה שלו, במצב הזומבים יש לסיים את ה easter egg זאת כל המטרה שלו, פשוט כיף לא נורמלי
למה אין שלבים למשחק בלי לשחק בשלבים לא בזומבים ולא ברשת רק בשלבים ואין שלבים
שווה 230 שקל?
שווה גם 400 שקל
נשמע כמו אחלה של משחק!
מצפה לקנות…
סקירה מצוינת
אחלה סקירה
מומלץ לקנות?
אם התחברת לכל מה שכתבנו למעלה אז כן :)
בגדול – למרות שהשינויים לא מרחיקי-לכת הוא ממש כיפי.
אתה הכתב???
סקירה יפה שאפו
תודה :)