Bard, צ׳אט הבינה המלאכותית של גוגל (Google), מציע כעת למשתמשים, בערך, לצפות בסרטוני YouTube במקומם. הבינה המלאכותית מסוגלת, לפי גוגל, להבין את התוכן שמוצג בסרטון הווידאו ולענות על שאלות הנוגעות אליו, וכך לחסוך את זמן הצפייה – אם כי לא בטוח שניתן יהיה להתחמק לחלוטין מהפרסומות ש-YouTube מתאמצת כל כך למנוע מהמשתמשים לחסום.
לדוגמא, אפשר להפנות את Bard לסרטון המכיל מתכון, ולבקש תמלול של המצרכים הנדרשים והוראות ההכנה. אפשר לבקש מ-Bard לסכם בקיצור ביקורת מוצר, הוראות הרכבה, או כל נושא אחר. Bard יכול גם לבסס את החיפוש שלו על תכנים מ-YouTube מבלי להתמקד בסרטון מוגדר: אפשר לשאול, למשל, על אילו מוצרים בתחום מסוים רוב היוטיוברים ממליצים.
החידוש על פניו מרשים באופן טכנולוגי, ובהחלט עשוי להיות מועיל למשתמשים, אבל בינתיים לא ברור איזו תועלת תהיה מכך עבור יוצרי התוכן ב-YouTube. לכאורה Bard יאפשר למשתמשים לצרוך את מהתכנים בשירות הסרטים המקוון הזה ללא צורך לצפות בסרטון עצמו, ומבלי להיחשף לתכנים פרסומיים, כולל תוכן שיווקי שאותו משלבים היוצרים עצמם בווידאו ומהווה פרנסתם העיקרית.
בגוגל נמנעים מתשובות ברורות לשאלות כאלו בהגדרת השירות כולו כ-״ניסיוני״. בכדי להתרשם ממנו, המשתמשים נדרשים בינתיים להפעיל באופן מכוון את התוסף של YouTube בתוך Bard. נזכיר כי בהמשך, מתכוונת גוגל לאפשר גם למפתחים חיצוניים ליצור תוספים כאלו, כך ש-Bard יוכל לשמש גם לצורך חיפוש ומענה על שאלות דרך שירותים אחרים שאינם בבעלותה.