במהלך החודשים האחרונים, הודיעה גוגל (Google) כי תחל לנקוט בצעדים חריפים יותר ויותר כנגד משתמשים המנסים להימנע מצפייה בפרסומות ב-YouTube (יוטיוב) באמצעות התקנת תוספי חסימת מודעות בדפדפן. עד כה, מדובר היה בעיקר בהודעות שונות המזהירות את המשתמש כי המשך השימוש בחוסמי פרסומות עשוי לשבש את הצפייה בסרטוני וידאו.
אולם כעת נראה שהחברה החליטו לעלות הילוך. לפי דיווחים של משתמשים בדפדפנים שאינם Chrome, בהם Firefox ו-Edge, בכניסה לסרטון וידאו הם נאלצים להמתין חמש שניות בטרם הסרטון יטען. בזמן ההמתנה לא מופיעה על המסך כל הבהרה כי הסיבה היא שימוש בחוסמי מודעות.
בעקבות פניות של עיתונאים, יצאה גוגל בהבהרה שמאשרת כי מבחינתה לא מדובר בתקלה, אבל ההשהיה אינה מוגבלת לדפדנים מתחרים בלבד.
“כדי לתמוך באקו סיסטם מגוון של יוצרים ברחבי העולם ולאפשר למיליארדים לגשת לתוכן המועדף עליהם ב-YouTube, התחלנו במאמץ לעודד צופים עם חוסמי פרסומות מופעלים לאפשר פרסומות ב-YouTube או לנסות את YouTube Premium לחוויה ללא פרסומות. משתמשים שהותקנו בהם חוסמי מודעות עשויים לחוות צפייה לא אופטימלית, ללא קשר לדפדפן שבו הם משתמשים”, מסרה החברה.
מניסיון שביצענו אצלנו ב-TGspot, ברגע שאין שימוש בחוסמי פרסומות, אין השהיה לא ב-Firefox ולא ב-Edge בעת צפייה בסרטונים ב-YouTube.
יוטיוב מענישה את הלקוחות שלה, שרוצים לקבל שרות איכותי במחיר סביר. אכן צריך להיות טיפש ותאב בצע באופן מיוחד כדי להעניש את הלקוחות שלך. כל משתמש בגוגל הוא לקוח של גוגל עם חוסם פרסומות או בלעדיו. כשיוטיוב יציע שירות הרבה הרבה הרבה יותר איכותי בהרבה פחות כסף, אולי אעשה מנוי. עד אז האסטרטגיה הכל כך ילדותית הזו לא מרשימה אותי ולא מליוני משתמשים אחרים שימשיכו להשתמש בחוסם פרסומות גם בעתיד, ולא משנה כמה גוגל תתאמץ.
מבדיקה שערכנו לא ידוע על חריג, אנו מזכירים חובה להפעיל כמה שיותר כללי חסימה, וכן להוסיף כלל אישי של אנטי אנטי חוסם פרסומות ” ##+js(acs, document.createElement, adsBlocked) ” גלישה נעימה.