לנהל עסק זה לא עניין פשוט במיוחד לאחרונה הודות לכל הטכנולוגיות החדישות שנכנסו לשוק. אתם כבעלי עסק צריכים לשלוט לא רק בתחום שלכם אלא גם בטכנולוגיה, למשל לדעת ליצור לידים, לשמר לקוחות, לפרסם בגוגל, לשווק בדואר אלקטרוני ולהבטיח שהלקוחות יקבלו שירות מקסימלי בכל הערוצים שדרכם הם פונים.
החדשות הרעות והחדשות הטובות
אבל גם לכם יש רק 24 שעות ביממה, אז מה עושים? החדשות הרעות הן שלא תקבלו תוספת שעות ליום שלכם אבל יש גם חדשות טובות – תוכנות אוטומציה לשיווק שמאפשרות לחסוך והרבה למשל, לקצץ בעלויות השיווק.
למרות שנראה שמדובר בעניין חדש זה ממש לא ככה. עד 2013 כ-80% מהעסקים כבר עשו שימוש בתוכנת אוטומציה כלשהי, הן כדי לעזור בניהול הלקוחות והן כדי לנהל את הלידים טוב יותר. תוכנות אלו נחשבות אידיאליות לעסקים קטנים ובינוניים – 62% מהם עשו שימוש בתוכנת אוטומציה בתחום השיווק העסקי.
אתם בטח שואלים את עצמכם אם ועד כמה עליכם לאמץ את הטכנולוגיה. התשובה פשוטה – כמה שצריך ובתנאי שבחרתם את תוכנת האוטומציה המתאימה לכם ועשיתם בה שימוש נאות. מכיוון שמדובר בעניין שמשתנה מעסק לעסק זה ממש לא פשוט ומצריך ניסוי וטעיה.
זה שנכנס או זה שיוצא?
כדי לסבך את העסק עוד יותר יש הבדל בין תוכנות האוטומציה השונות באותו תחום, למשל בשיווק יש תוכנות אוטומציה לשיווק נכנס (טיפול בלקוחות שפונים אליכם מיוזמתם) וכאלו שמיועדות לשיווק יוצא (טלמרקטינג, פרסום חוצות וכו’)שמתאימות לסוגים שונים של עסקים, למשל:
תוכנות בתחום השיווק הנכנס מתאימות לעסקים קטנים ובינוניים משתי סיבות עיקריות: זה זול יותר וזה מאפשר להכניס את המותג לתודעה בלי להתחרות (מה שצפוי להסתיים בכישלון) בחברות גדולות.
עסקים אלו תלויים בלקוחות נאמנים מרוצים ומעוניינים לפתח מערכת יחסים ארוכת טווח איתם, כך שהם מעדיפים ליצור אצל הלקוחות חווית משתמש באמצעים שונים (בלוגים למשל) שמסקרנים את הגולשים וגורמים להם להימשך למותג.
עם זאת, חשוב להבין שעולם האוטומציות המתפתח צובר עוד ועוד נתונים, הן על משתמשים והן על בעלי עסקים, כך שחשוב לדאוג לביטוח אחריות מקצועית המגן על העסק במקרה של תביעה.