אפל (Apple) מעוניינת להפחית את תלותה בגוגל (Google) בכל הנוגע לשירותי חיפוש ברשת, ומפתחת כבר מזה שנים טכנולוגיה שתאפשר לה להציג מנוע חיפוש מתחרה. אולם לפי דיווח שפורסם לאחרונה, מדובר במיזם המתקדם בקצב איטי וסובל מנטישה משמעותית של עובדים – לרבות מרבית צוות ההנהלה. הצוות המקורי שאותו גייסה אפל ב-2018 נשען על בכירים לשעבר בגוגל, ונראה שאלו הספיקו כבר לחזור בחזרה לבסיס האם והותירו את אפל ללא מומחים בולטים בתחום.
לפי הדיווח, הצפי כעת הוא כי עד 2026 לא תוכל אפל להציג מנוע חיפוש שיוכל להוות תחרות אמיתית לזה של גוגל, אם כי ייתכן בהחלט שרכיבים מסוימים יעשו את דרכם לפני כן לסייענית הדיגיטלית סירי (Siri) או לחיפוש בחנות האפליקציות (App Store). המיזם בהחלט לא בוטל, ועדיין מעסיק לא פחות מ-200 מפתחים.
במצב הדברים הנוכחי, חיפוש ברירת המחדל שאותו מציעה אפל לבעלי ה-iPhone הוא זה של גוגל. בתמורה, משלמת גוגל לאפל סכום של כ-20 מיליארד דולרים בשנה. זו ללא ספק עסקה רווחית עבור אפל, אך כזו שכבר סבכה אותה בתלונות מצד רגולטורים באירופה ובארה״ב על כך שהיא מסייעת לשמר את המונופול של גוגל בתחום. בנוסף, היריבות בין שתי החברות כמעט בכל תחום אחר בוודאי מעיבה במקצת על הרצון להמשיך בשיתוף הפעולה.
עד לאחרונה, לא היה לאפל עניין רב בשירותים שעיקר הכנסותיהם נובעות מפרסום, אולם נראה כי מדיניות זו משתנה לאחרונה, שינוי נוסף שמעודד את החברה להשקיע בפיתוח מנוע חיפוש עצמאי.