אפל (Apple) הודיעה כי בקרוב יוצגו בפני משתמשי ה-iPhone פרסומות במיקומים חדשים ב-AppStore.
המיקום הראשון, וכנראה הבולט ביותר עד כה, הוא במסך הבית של החנות המכונה ‘היום’, הלשונית הראשונה הנפתחת בעת הכניסה. במסך זה מופיעות בדרך כלל המלצות לאפליקציות שאותן בחרו מנהלי החנות, וכעת יצטרפו אליהן גם פרסומות. בכל פרסומת יופיע כיתוב ברור שאמור להבהיר למשתמש כי מדובר בתוכן שיווקי. בנוסף, תציג אפל פרסומות גם תחת רשימת ‘האפליקציות המומלצות’ – You Might Also Like – המופיעה בתחתית כל עמוד מוצר בחנות.
באפל טוענים כי בניגוד לחברות פרסום אחרות, מודל הפרסום שלה שומר באופן מוחלט על פרטיות המשתמש: שום מידע אישי לא מועבר למפרסמים, אפל לא יוצרת פרופיל אישי העוקב אחר רכישותיו, והיא אינה מאפשרת למפרסמים לבחור קהל על בסיס מאפיינים דמוגרפיים כגון דת, נטייה פוליטית או מצב בריאותי. בנוסף, הפרסומות לא יוצגו כלל למשתמשים בני 18 ומטה.
באפל טוענים כי מערכת הפרסום שלה יעילה במיוחד ומסייעת לחברות קטנות וגדולות להגיע לקהל רלוונטי. במסגרת שאיפתה, לכאורה, לשמירה על פרטיות המשתמשים, דאגה החברה במהלך השנתיים האחרונות להקשות מאוד על חברות פרסום אחרות לפנות בצורה יעילה למשתמשים ב-iPhone, וכך גם הגדילה את תלותם של מפתחים במערכת הפרסום שלה.