פחות מחודש לאחר שאפל (Apple) השיקה את iOS 14.5, הגרסה הראשונה של מערכת ההפעלה הניידת הדורשת אישור מהמשתמש עבור כל אפליקציה המבקשת לבצע מעקב אחריהם לצרכי התאמת פרסומות, התוצאות בשטח ניכרות וחד משמעיות: מבין אלו שכבר עדכנו למערכת ההפעלה החדשה, רק 12% בחרו לאשר מעקב אחריהם – וכל היתר סירבו. בארצות הברית התוצאה מהדהדת אף יותר – רק 4% מהמשתמשים אישרו.
נתונים אלו סופקו בידי חברת המחקר פלארי (Flurry) המקבלת נתונים מיותר ממיליון אפליקציות המותקנות ביותר מ-2 מיליארד מכשירים ברחבי העולם, כך שמדובר במדגם גדול ואמין למדי.
עבור חברות הפרסום המחפשות היבט חיובי כלשהו במספרים, ניתן להצביע על כך שביום ההשקה של iOS 14.5 עמד אחוז המאשרים בארצות הברית על 2% בלבד, וצמח כד 4%, מה שעשוי להעיד על כך שחלק מהמשתמשים אולי השתכנעו מקמפיינים אגרסיביים בנושא, בראשם זה של פייסבוק (Facebook).
אולם גם כך אין ספק שמדובר, כצפוי, בשינוי דרמטי המערער את מודל ההכנסות הוותיק מפרסומות מותאמות אישית למשתמש. חשוב להדגיש כי עדיין מותר לאפליקציות לאסוף מידע אודות המתרחש בתוכן (כך פייסבוק יכולה להמשיך ולהציג פרסומות מותאמות אישית על סמך פעולות המשתמש בתוך הרשת החברתית), אולם אסור להן להעביר את המידע לגורם חיצוני, והן אינן יכולות להציג פרסומות על סמך פעולות שאותן ביצע המשתמש קודם לכן באפליקציה או שירות אחרים.
חברת פלארי פרסמה ש-88% מהאנשים לא רוצים שיעקבו אחריהם ע״י המידע שהיא אספה ממעקב אחריהם… נשמע לגיטימי