שתי חברות הענק מיקרוסופט (Microsoft) ואמזון (Amazon) הכריזו היום על שיתוף פעולה חדש שיחבר בין שתי העוזרות הווירטואליות שלהן, קורטנה (Cortana) ואלקסה (Alexaׂ), בהתאמה. במסגרת שיתוף הפעולה, שייצא לפועל מאוחר יותר השנה, יוכלו שתי העוזרות “לזמן” אחת את השניה, כאשר משתמש יוכל לבקש מאלקסה “לפתוח את קורטנה” ואז לשוחח איתה, וליהפך.
המטרה היא לספק למשתמש חוויה מלאה, שכן לכל עוזרת יש נקודות חזקות משלה – כמו למשל השילוב של תוכנות Outlook ו-Exchange בתוך קורטנה, או למשל מכשירי בית חכם שעובדים רק עם אלקסה. החברות מקוות שהרווח יהיה כולו של המשתמשים, שיוכלו מעתה להיעזר בשירות אחד.
טרם ידוע מה בדיוק סדר הגודל של שיתוף הפעולה הזה: האם אם שתי העוזרות גם יחלקו ביניהן את המידע הקולי שיקבלו מהמשתמש? האם הן ישתמשו באותו מאגר מידע כדי לענות לו? מה שבטוח הוא שמדובר בצעד אחד לקראת שירותי ענן מלאים בהן המשתמש לא צריך לקרוא לעוזרת אחת או אחרת באופן ספציפי, אלא פשוט לבקש משהו והעוזרת המתאימה ביותר תענה.
רק השבוע נודע כי LG תוותר כרגע על פיתוח עוזרת משלה לטובת שימוש באלקסה, ומנגד סמסונג (Samsung) פתחה את ביקסבי (Bixby) לשימוש כלל בעלי ה-Galaxy S8 ו-Note 8. מנכ”ל אמזון, ג’ף בזוס, הזמין את כל מי שרוצה לשתף איתו פעולה: “המספר שלי נמצא שם והם יכולים להתקשר. אני מקווה שיום אחד זה יקרה”.