הרושם הראשוני יכול להיות מטעה: למרות שעל פי ההוראות על המסך, בהחלט ניתן להתחיל להריץ קמפיין ראשוני באדוורדס (AdWords) תוך מספר דקות, הרבה עסקים מוצאים את עצמם במצב בעייתי בו התקציב שלהם נגמר עם מספר לחיצות קטן מאוד ומחיר גבוה לכל לחיצה, או שהלחיצות עצמן לא מספיק איכותיות ולכן הם לא מקבלים הרבה פניות חדשות.
למרות שזה יכול לקרות גם לטובים ביותר, כאשר מדובר על תקציב הפרסום של העסק, לניהול לא נכון של הקמפיין יכולות להיות השפעות הרות גורל, במיוחד לאורך זמן לפני שמבינים מה לא עובד…
אז מהן שבע הטעויות הנפוצות ביותר שחברות מבצעות בקמפיינים שלהם?
ללכת ראש בראש עם הגדולים
בדומה לקידום אורגני (SEO), גם בקידום ממומן יש תחומים שיותר או פחות קשה להצליח בהם. תחום קשה יחסית שלא מעריכים אותו נכון מראש, יכול להתבטא במחירים גבוהים יותר ללחיצה עבור מי שרק מתחיל את הקמפיין. לכן, לפעמיים עדיף לבחור מילות מפתח קלות יותר ובמיוחד ביטויים עם מספר מילים (זנב ארוך).
בשביל לזהות אילו מילים עובדות הכי טוב בשבילנו, אפשר להפיק דו”ח של ניתוח הפועות ב-Search Console ולבדוק על אילו מהם יש אחוז לחיצה גבוה יחסית למספר החשיפות שלהן במקומות האורגני, מה שבסופו של דבר משליך גם על הקידום הממומן בגוגל. אפשר גם לבדוק נתונים מ-Google Analytics, אבל אלו נעשו הרבה יותר מצומצמים מהרגע שבו גוגל התחיל להסתיר את תוצאות החיפוש שלו לפני כמה שנים.
כמו כן, יש לשים לב שכאשר מחפשים מילים במתכנן מילות המפתח, אפשר לראות מהי רמת התחרותיות על כל מילה והמחיר המשוער ללחיצה, כך שתמיד כדאי לבדוק מילות מפתח גם שם.
יצירה חכמה של קבוצות מודעות
קבוצות מודעות מאפשרות לנו ליצור מספר מודעות במקביל ולשלוט במאפיינים משותפים לכל המודעות כמו רשימת מילות מפתח או תקציב. בדרך כלל מקובל שכל קבוצה של מודעות תהיה ממוקדת לדף נחיתה אחר. לכן, נוצר הצורך למצוא את הגודל המתאים של כל קבוצה. יותר מדי קבוצות קטנות ידרשו מאתנו המון עבודה, יותר מדי קבוצות גדולות יהפכו את הקמפיין ללא ממוקד מספיק. כלל האצבע הוא לשים חמש עד עשר מילים בלבד בכל קבוצה.
בחירת סוג הקמפיין
גוגל מאפשר לנו לבחור האם להריץ מודעות ברשת החיפוש (רק כאשר משתמש מבצע חיפוש מסוים) או גם ברשת האתרים של גוגל והשותפות שלה (Display Network, או “רשת המדיה” בעברית), בה המודעות מופיעות גם על סמך ההקשר התוכני של הדף בו הגולש נמצא.
ברירת המחדל היא להריץ את המודעות בשתי הרשתות יחדיו, אך לפעמיים זה פשוט לא עובד. למשל, מודעה שמעודדת רכישה יקרה כמו למשל אוטו חדש, פחות תתאים לרשת המדיה מכיוון שמדובר בהחלטה שעושים בכובד ראש ואחרי הרבה חיפושים, ולא דווקא בהחלטה ספונטנית.
שליחת הגולשים ישירות אל עמוד הבית
שליחת הגולשים ישירות אל עמוד הבית גם היא יכולה להיות בעייתית: אם בעמוד הבית אין מקום ברור בו אפשר להשאיר את הפרטים או שהוא לא ממוקד במה שהגולש ראה במודעה, יכול מאוד להיות שהוא יצא ממנו במהירות.
לכן, אין בררה אלא לעצב לפחות עמוד נחיתה אחד עבור הקמפיין, עמוד נחיתה שלא יהיו בו יותר מדי הסחות דעת ויציג לגולש בדיוק את המסר השיווקי הרלוונטי.
לא לעשות שימוש במילות מפתח שליליות
זו הטעות הנפוצה והיקרה ביותר, ישנם ביטויים שאנחנו לא רוצים להופיע מכיוון שאנחנו לא רלוונטיים לשאילתת חיפוש. לדוגמה, אם מישהו מקליד “מטבחים בזול” ואנחנו מייצבים את עצמנו כחברת מטבחים יוקרתיים, הגולש בהחלט עשוי להיכנס אלינו, מה שברוב המקרים יגרום לנו לזרוק כסף לפח… דוגמאות נוספות: “חינם”, “מדריך”…
הגדרה לא נכונה של הרוטציה בין המודעות
כאשר אנחנו משתמשים במספר מודעות באותה קבוצה, המערכת של גוגל אוספת נתונים וגורמת למודעות הכי אפקטיביות להיות מוצגות יותר פעמיים.
כאשר אנחנו מבצעים בדיקה של מספר מודעות יחדיו, ברירת המחדל הזו עשויה לפגוע בניתוח הנתונים מכיוון שמודעות מסוימות יוצגו הרבה יותר פעמיים מאחרות. למרבה המזל, אפשר לשנות את ההגדרה הזו ולגרום למערכת לעבוד באופן עיוור בלי להפלות בין המודעות השונות.
על מנת לעשות זאת בממשק החדש של אדוורדס, יש לגשת אל כל הקמפיינים לסמן את הקמפיינים הרלוונטיים ותחת תפריט עריכה שנפתח, ללחוץ על “שנה סבב מודעות. ההגדרות החדשות יהיו תקפות לכל הקמפיינים שנבחרו.
לא לעקוב אחרי המרות
לא לעקוב אחרי ההמרות באתר זה להריץ קמפיין ממומן ללא יכולת להסיק מסקנות בצורה נכונה, אנחנו חייבים לדעת אילו ביטויים הביאו המרות, אילו שעות ביממה היו הכי אפקטיביות ועוד…
את ההמרות מגדירים דרך Google Analytics וחיבור עם אדוורדס, או דרך הטמעה של “Adwords Pixel” בתוך העמוד הרלוונטי.
המאמר נכתב על ידי BOOSTIT – סוכנות המתמחה בשירותי פרסום בגוגל