סוללה התלקחה בגלקסי נוט 7

למרות שסמסונג (Samsung) כבר הודיעה על תוכנית החזרה (Recall) למכשירי Galaxy Note 7 (גלקסי נוט 7), וזאת בשל בעיית הסוללה שיכולה להם להתלקח ולהתפוצץ, הסיפור מסרב לגווע, והוא אף מחמיר. כעת מדווח כי סמסונג תנקוט אמצעים כנגד אלו אשר יחליטו שלא להחזיר את המכשירים.

כתשובה שסופקה לשאלה שהועלתה בעמוד שאלות ותשובות בנוגע להמשך שימוש ב-Note 7, נאמר כי החברה ממליצה לכבות את המכשיר ולהשתמש בתכנית ההחלפה שהיא מציעה על מנת לקבל מכשיר חדש לצד פיצויים. במקרה ובו משתמש לא יעשה זאת, על פי הדיווחים, סמסונג עלולה להשבית את המכשיר שלו. מרחוק תאריך היעד הינו ה-30 בספטמבר.

בינתיים החברה ממליצה שלא להשתמש בטלפון, ואף לכבות את המכשיר לחלוטין. פנייה דומה הגיעה גם מצידה של ועדת הבטיחות הפדרלית למוצרים צרכניים (CPSC) שגם הודיעה שלא כדאי להטעין את המכשירים.

איך מזהים סוללה פגומה, ומה צריכים לעשות

אבל לא כל מכשירי ו/או סוללות ה-Note 7 פגומים. על מנת לזהות האם ברשותכם Galaxy Note 7 פגום יש להסתכל על מדבקת הברקוד שעל גבי אריזת המכשיר המקורית, ולוודא כי קיימת אות S גדולה בצבע כחול. בנוסף, יש לבדוק כי ישנו ריבוע קטן בצבע שחור לצד סימון צבע המכשיר. האות S מסמלת כי המכשיר בטוח לשימוש ואינו כולל את הסוללה הבעייתית.

במידה ולא קיימת אריזה למכשיר, יש עוד דרך לזהות האם המכשיר מסוכן: להמתין ל-13 בספטמבר כאשר סמסונג תפיץ רשימת מספרי IMEI שדרכה יהיה ניתן לחפש את מספר המכשיר ולזהות האם הוא בקבוצת הסיכון. מעבר לכל זאת, סמסונג פתחה מוקד טלפוני לסיוע בנושא.

אם וכאשר מדובר על מכשיר פגום- סמסונג פתחה תכנית מיוחדת להחזרת המכשירים שנקראת Galaxy Note 7 Exchange Program והיא מאפשרת לקבל מכשיר חליפי חדש, וזאת לצד פיצויים כמו כרטיס מתנה בסך 25 דולר, גרסה חדשה של ה-Galaxy Gear VR וחבילה נוספת אשר שולמה מראש לצורך שליחת המכשיר הפגום.