מערכת האנדרואיד של גוגל מאמצת יצרניות רבות המוזמנות להשתמש בה ולמכור את מכשיריהן בשוק הגדול ולהתחרות אחת מול השנייה וגם מול אפל בקטגוריית המכשירים החכמים. כעת כשקטגוריה חדשה נוצרה לה, המחשוב הלביש, גוגל מנסה לדחוף אותה בכל הדרכים שהיא יכולה, ואחת מהן היא באמצעות היצרניות השונות שאימצו את מערכת האנדרואיד.
כיום, סמסונג נחשבת ליצרנית הגדולה ביותר וגם בתחום השעונים החכמים היא למעשה בעלת הפוטנציאל הגדול ביותר לתפוס את המקום הראשון, ואולם העובדה כי היא בחרה במערכת ה-Tizen עבור סדרת שעוני ה-Gear האחרונים שלה מעיד כי היא מעוניינת בעצמאותה לפחות בתחום המוצרים הלבישים ואנשי גוגל לא אהבו זאת בלשון המעטה.
בשיחה פרטית בין מנכ”ל גוגל לארי פייג’ (Larry Page) ויו”ר סמסונג ג’יי י.לי (Jay Y.Lee) הביעה פייג’ דאגה בדרך שבה סמסונג בחרה, אשר יכולה בסופו של דבר להפוך אותה למתחרה שלה באופן ישיר. TechReader מדווח כי פייג’ ניסה להסביר את עמדת גוגל לעמיתו בכך כי מערכת ה-Android Wear תהיה בעלת השפעה רחבה יותר בשוק מאשר Tizen ותספק יכולות מגוון המוצרים שיגיעו בקרוב לשוק. ככל הנראה השניים לא הגיעו להסכמות בנוגע להמשך עתידה של Tizen על שעוני ה-Gear וכי למרות שסמסונג כן השיקה בסופו של דבר את שעון ה-Gear Live הרץ על המערכת של גוגל, סמסונג לא הבטיחה שהיא תחדל מפיתוח המערכת.
כזכור, סמסונג השיקה השנה את שעוני ה-Gear 2, Gear 2 Neo ו-Gear fit הפועלים על מערכת ה-Tizen לראשונה. גם שעון ה-Gear הראשון שהושק בשנה שעברה הומר למערכת ה-Tizen במקום מערכת האנדרואיד. לפי הערכות, גוגל חולשת על כ-61 אחוזים משוק השעונים החכמים בשנת 2013, זאת באמצעות יצרניות שונות אשר ביצעו התאמות בעצמן למערכת האנדרואיד כדוגמת ה-i’m Watch שסיקרנו כאן וכן ליין השעונים שכבר הושק מבית LG וסמסונג, ובקרוב גם מוטורולה ו-HTC.