אין ספק שמבחינה שיווקית הצליחה אפל שוב לכוון היטב את ההכרזות שלה לשבוע בו כולם יתרכזו בה. וגם השנה, עם שוך הסערה של תערוכת IFA 2015, ועליית סערת האבק במקומותינו, היא לקחה את כל הבמה עם ההכרזות על מכשירי ה-iPhone החדשים, על iPad עם מסך גדול במיוחד – כשהיא חייבת כמובן להמציא מסך בגודל משלה, וגם על הדור האחרון והרביעי של ה-iPad mini.

תמיד אחרי ההכרזות הללו יש ירידה קלה בבורסות בארצות הברית במחירי המניה של אפל. למה? כי תמיד המשקיעים מצפים ליותר מדי, זה למה, וכמובן שאפל לא ממש פוגעת בהן עד הסוף. אבל הפעם הירידות היו גדולות מתמיד, עד פי שלוש יותר מהממוצע. כמובן לא משהו שיגרום למניית אפל להתרסק, אבל השוק, כך נראה, היה מאוכזב מתמיד.

טוב, בעצם לא הייתה שום הפתעה לטובה, כמעט הכל כבר היה ברור וידוע עוד לפני ההכרזה הרשמית, רק שאף אחד לא חשב ש-iPad Pro ייראה כל כך Surface, ואף אחד גם לא חשב שפתאום משום מקום יצוץ לו עפרון אלקטרוני, משהו שפעם רק להזכיר אותו היה נחשב לחתרני בחברת התפוח.

הירידות והעקיצות לא אחרו להגיע, כמו תמיד יש לציין, אבל לא רק חברות מתחרות ניצלו את הבמה כדי לעקוץ את אפל, אפשר למצוא גם הרבה מאוד חומרים של משתמשים פרטיים כמו סרטון שמציג את סטיב ג'ובס קם מקברו כדי להעניש את כל מי שקשור להכרזות הנוכחיות, וגם ממ ישראלי מצוין שמציע למי שרוכש את העפרון גם Mehaded.

אתם חושבים שבאפל מתרגשים? אולי, אבל לא יותר מדי. אל תדאגו, גם הפעם יתברר שמכירות המכשירים שלהם רק ממשיכות לעלות. ככה זה כשאתה אפל.

הטור פורסם לראשונה בניוזלטר השבועי. רוצים לקבל את כל העדכונים אחת לשבוע? הרשמו כאן. מעדיפים מקוצר ויומי? הרשמו כאן.

שתף:
-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.