מטא (Meta) הכריזה על המשקפיים החכמות החדשות שלה כבר לפני כחודשיים וחצי, אבל המכירות עוד לא ממש התחילו בפועל. כזכור מדובר בדור השני של המשקפיים אותה מפתחת החברה בשיתוף פעולה עם המותג המוכר היטב ריי-באן (Ray-Ban), ומעבר לשדרוגים כמו שיפור איכות הקול ומערך גדול יותר של מיקרופונים כדי לבצע הקלטות איכותיות יותר, המיקוד העיקרי במוצר הזה הוא שדרוג התפעול של הסייעת הווירטואלית של מטא, או במילים אחרות שילוב בינה מלאכותית ברמה גבוהה יותר.
מארק צוקרברג, מנכ”ל מטא ופייסבוק (Facebook), העלה בסוף השבוע קובץ סרטונים לחשבון שלו ב-Instagram (אינסטגרם) כדי להראות קצת מהדברים שניתן יהיה לבצע בעזרת הבינה המלאכותית המשופרת.
“מתחילים לבדוק בינה מלאכותית מולטי-מודלית שיכולה גם לראות וגם לשמוע עם משקפי ה-Ray-Ban Meta החכמים”, הוא כתב בתיאור שמלווה סדרה של ארבעה סרטונים קצרצרים.
בסרטונים הוא מציג שילוב של יכולות, כולל יצירת תוכן. כך למשל הוא מראה כיצד הסייעת יודעת לתרגם שפה זרה לאנגלית, כיצד היא יודעת לזהות מה רואים בתמונה וגם לכתוב תיאור מצחיק לתמונה אחרת, ואולי גולת הכותרת – הוא מציג חולצה מארון הבגדים שלו ושואל איזה מכנסיים מתאימים ללבוש איתה.
המשקפיים יגיעו עם מארז טעינה שיאפשר עד 8 הטענות של המכשיר, ובסך הכל 36 שעות שימוש, והם כוללים 8 גיגה-בייט זיכרון אחסון וזוג רמקולים סטריאופוניים. המחיר 299 דולרים.