גוגל (Google) בוחנת בימים אלה שינוי באתר יוטיוב (YouTube), שינסה להפוך אותו לפלטפורמת מסחר מקוון ויציע מוצרים למכירה.
לפי דיווח של בלומברג, לאחרונה החלה החברה להזמין יוצרים מסוימים בפורטל הווידאו הגדול בעולם לתייג מוצרים המופיעים בסרטונים שלהם בעזרת תוכנה פנימית של האתר. בדיווח לא מצוין במפורש האם תיוג של המוצר מפנה למכירה שלו דרך הכלים של חברת האם גוגל (Google), אך כן מוזכר שהתיוג מאפשר לה ‘לעקוב ולנתח’ את המכירות של המוצר, ולפי רמזים אחרים בטקסט נראה כי רכישת מוצר דרך התיוג שלו בסרטון אכן מתבצע דרך גוגל עצמה, או חברה הקשורה אליה.
בעת שיחת המשקיעים לחשיפת הדו”ח הרבעוני של החברה בקיץ אמר מנכ”ל גוגל, סונדאר פיצ’אי, כי יוטיוב עשוי להוות בסיס מוצלח לאסטרטגיית מסחר אלקטרוני, במיוחד לאור כמות סרטוני פתיחת קופסא, סקירות מוצרים והשוואות, שמיליוני אנשים ברחבי העולם ממילא מחליטים לפיהם אילו מוצרים לרכוש. במקביל, לאחרונה החלה גוגל בשת”פ עם פלטפורמת המסחר המקוון שופיפיי (Shopify), במסגרתה סוחרים יכולים לנהל טוב יותר את ההופעה של החנויות הווירטואליות שלהם בתוצאות החיפוש בגוגל, ולהוסיף ‘קרוסלת מוצרים’ מתחת לנגן הווידאו ביוטיוב.
דובר מטעם החברה אישר לבלומברג כי החברה החלה להזמין יוצרים ביוטיוב לתייג מוצרים למכירה בסרטונים, אך הדגיש כי כרגע מדובר בניסוי בלבד, וסירב למסור פרטים נוספים.
צודק. זה מאוד בעייתי. גם ככה היום חלק מהסרטונים ממומנים בלי שמצהירים זאת בתחילה
"פתיחת הקופסא של נעלי XY בחסות XYZ, כי XYZ זה נעליים."
מה הסיכויים שהם ישמחו אם הוא קוטל את המוצר אז?