גוגל (Google) הכריזה על שורה של פרויקטים שמטרתם להפוך את אתר שיתוף הווידיאו YouTube (יוטיוב) ליעד מועדף לגולשים המחפשים עדכוני חדשות בזמן אמת. במסגרת פרויקטים אלו תשקיע החברה 25 מיליון דולרים בפיתוח טכנולוגיות חדשות שיהפכו את תכני האקטואליה באתר לאטרקטיביים יותר, ובמקביל היא תסייע ליוצרי התוכן לשדרג את יכולות הפקת הווידיאו שלהם.

ב-YouTube מציינים כי החיסרון הבולט של אתר לעומת מקורות אקטואליה מבוססי מלל הוא שהעלאת כתבה אורכת שניות ספורות, בעוד שעריכת סרטון וידאו היא תהליך ארוך יותר. בכדי להתגבר על חיסרון זה, תציג גוגל פתרון טכנולוגי: תקצירים אוטומטיים, עם קישור למאמר המלא שיופיע בראש תוצאות החיפוש.

גם עמוד הבית יקדיש מעתה מקום רב יותר לחדשות מתפרצות במגוון נושאים. תכונות אלו יוצגו תחילה בפני משתמשים ב-17 מדינות נבחרות, בהן ארצות הברית, אנגליה, צרפת, איטליה ויפן. רשימה זו תורחב באופן משמעותי במהלך החודשים הקרובים.

בנוסף, גרסת האנדרואיד הרשמית של YouTube הוסיפה בתכונת גלישה פרטית שמאפשרת צפייה בסרטוני וידיאו מבלי שיישמרו בהיסטוריית המשתמש. התכונה מוגבלת לתכנים הפתוחים בפני משתמשים ללא הזדהות וללא הגבלת גיל – בסרטונים מוגבלים יצטרכו המשתמשים לבצע כניסה לחשבון, פעולה המבטלת את תכונה הגלישה הפרטית.