יוטיוב (YouTube) השיקה שירות חדש בשם Shorts (“קצרים”) – תכונה עליה דיווחנו לראשונה בתחילת השנה, ומטרתה להתחרות ישירות ב-TikTok.
באמצעות YouTube Shorts יוכלו משתמשים להקליט סרטונים באורך של עד 15 שניות. הם יעשו זאת בעזרת כלי יצירה ידידותי שיכלול אפשרויות לתזמון צילום, חיבור של כמה קטעים קצרים, שליטה על מהירות התצוגה וכמובן בחירה בשיר שישמש כמכתיב קצב לסרטון. החברה מסרה לאתר The Verge כי מאגר השירים לבחירה כולל כרגע מאות אלפי כותרים, וכי הוא יורחב עוד יותר בעתיד.
לגמרי במקרה הבדיקה של Shorts יוצאת לדרך כבטא בהודו בה כבר נחסמה הגישה ל-TikTok בשל מתיחות קשה בין המדינות שהביאה לחסימה הדדית של מאות אפליקציות. יוטיוב לא ציינה מתי היא תאפשר את התכונה החדשה במדינות נוספות.
יוטיוב ציינה כי יש לה 2 מיליארד משתמשים פעילים בחודש – יותר מכפול ממספר המשתמשים ממנו נהנית TikTok וזאת לפי הערכות שפורסמו בתחילת השנה לפיהם לאפליקציה כ-800 מיליון משתמשים פעילים בחודש. אגב, לפי אותו דו”ח, בישראל הפער הוא 10:1 ויותר לטובת יוטיוב.
טיקטוק הודיעה אתמול כי הגיעה ל-100 מיליון משתמשים פעילים בחודש באירופה, ובחודש שעבר ציינה כבדרך אגב כי הגיעה לנתון זהה בארצות הברית.
מה איך עלית על זה????
זה לא לגמרי במקרה יוצא בהודו קודם… זה מתוכנן.