כשנתיים לאחר ש-TikTok (טיקטוק) כבשה את המשתמשים בגוגל (Google) החליטו לספק לתגובה. לפי דיווחים עומדת החברה להשיק עד סוף השנה הנוכחית את Shorts, ערוץ סרטוני וידאו קצרצרים ב-YouTube (יוטיוב) שינסה לספק מעין חלופה ל-TikTok.
הערוץ הזה ב-YouTube יוקדש לסרטוני וידאו באורך של 3 עד 60 שניות, וכרקע הסרטונים יוכלו היוצרים לבחור שירים מתוך המאגר העצום של YouTube Music, הכולל עשרות מיליוני רצועות בז’אנרים שונים. מבחר עצום זה, לצד העובדה כי YouTube מותקנת כמעט בכל מכשיר טלפון חכם – בוודאי במכשירים מבוססי אנדרואיד – אמור לפי גוגל להעניק לה יתרון.
התזמון, כמובן, יכל היה להיות מוצלח יותר – בימים אלו, נהנית אפליקציית TikTok מזינוק של עשרות אחוזים בפעילות המשתמשים, מן הסתם בשל הסגרי משבר הקורונה (Coronavirus). השירות החדש של יוטיוב עדיין לא מוכן, וכאשר יושק לבסוף תאלץ החברה להתחרות לא רק בבסיס המשתמשים הקיים של TikTok, הכולל קרוב למיליארד משתמשים, אלא גם באלו המגלים את האפליקציה בימים אלו.