אחרי שמועות רבות, שאומי (Xiaomi) השיקה את ה-Xiaomi SU7, הרכב החשמלי החכם והראשון שלה באופן רשמי. למרות החשיפה המוקדמת בסוף שנה שעברה, ההשקה בפועל נערכה למעשה ממש היום באירוע שהועבר בשידור חי מסין.
SU7, המגיע בתצורה של סדאן, מציע הנעה אחורית (RWD) עם מנוע HyperEngine V6 Series שפותח על ידי החברה, בהספק של 220 קילוואט או בתצורה של הנעה כפולה בהספק של 495 קילוואט. ישנן שלוש אפשרויות סוללה מספקים שונים: גרסת הבסיס של ה-SU7 עם הנעה אחורית וסוללת 73.6 קוט”ש עם טווח נסיעה של 700 קילומטרים (לפי תקן CLTC).
ה-SU7 Pro גם כן עם הנעה אחורית ותכולת אנרגיה של 94.3 קוט”ש . זה יספיק לפי תקן CLTC לטווח של 830 קילומטרים. הדגם היקר יותר הוא ה-Xiaomi SU7 Max, המציע מערכת הנעה כפולה עוצמתית בהספק של 495 קילוואט וסוללה המספיקה ל-800 ק”מ. התאוצה של 0-100 קמ”ש היא 2.78 שניות, והמהירות המרבית היא 265 קמ”ש.
SU7 זכתה למיתוג מלא של שאומי, כולל לוגו MI מקדימה ועיצוב חצי ספורטיבי. היא מגיעה עם כל פונקציות החכמות המודרניות שאפשר לדמיין, כולל נהיגה אוטונומית בסיוע מצלמות ברזולוציה גבוהה, LiDAR, מכ”ם ואפילו חיישני אולטרה-סאונד. ממשק תא הנוסעים החכם יפעל על מערכת ההפעלה HyperOS החדשה של החברה.
רוצה להתחרות בטסלה
מנכ”ל ומייסד שיאומי, ליי ג’ון, חשף באירוע את מחירי הדגמים השונים של ה-SU7: דגם הבסיס יעלה 215,900 יואן (כ-29,872 דולר), בעוד דגמי ה-Pro וה-Max יעלו 245,900 יואן ו-299,900 יואן בהתאמה. “זה 30,000 יואן פחות מ-Model 3 של טסלה,” אמר ליי ג’ון.
ההשקה הזו מגשימה את החלום של מייסד שיאומי, שהכריז על כניסת החברה לתחום הרכב החשמלי ב-2021 והתחייב להשקיע 10 מיליארד דולר בחטיבת הרכב שלה, כ”פרויקט היזמות הגדול האחרון בחייו”.
המסירות של הרכב בסין לדגם ה-SU7 הבסיסי כבר החל, כאשר שאשר הדגמים יגיעו במהלך חודש אפריל ומאי. המילטון כבר הצהירה כי תשיק את הרכב בישראל, אבל עוד טרם ברור מתי שאומי תחליט לצאת לשוק הבינלאומי, שם צפויה לה קשיים עם הרגולטור.
נראה רכב גרוע ועל פי בדיקות שעשו גם לא אמין.
זו התרשמותי.
חיקוי של פורשה וטסלה
יש פה כאלה שקוראים לשיומי חברה סוג ד’. רואים שאתם לא מעודכנים בעליל.
כן. צודק. סוג ה.
בקשר לבלמים הם אמורים להיות לא חשמלי אלה על ידיי צנרת שמן כמו בכל רכב כך שהרכב גם אם מתקלקל או יחליט לא להקשיב הבלמים יעבדו כי הם אנלוגיים.