קונסולת ה-Xbox Series X של מיקרוסופט (Microsoft) צפויה לבשר על שיפור גם עבור שחקני ה-PC, כך חשפה החברה השבוע.
לפי אנדרו יונג, בכיר בצוות הפיתוח של DirectX, לצד מנוע התצוגה המשופר DirectX 12 Ultimate – שיושק עם הקונסולה החדשה של החברה ותגיע גם למחשבים – מתכוונת החברה לייבא אליהם גם את טכנולוגיית DirectStorage שפותחה עבור הקונסולה החדשה.
DirectStorage הוא אחד מארבעת הרכיבים בארכיטקטורת Xbox Velocity. ארכיטקטורה זו מבטיחה להאיץ את הביצועים של הקונסולה העתידית. היא כוללת כונן מותאם, פריסה מואצת-חומרה וטכנולוגיה בשם SFS, וכמובן את DirectStorage. זהו ממשק פיתוח יישומים (API) שמאפשר למפתחי משחקים לבצע הרבה יותר בקשות כתיבה וקריאה מול הכונן בו-זמנית.
יונג מסביר כי כמות פעולות הקריאה והכתיבה של הקונסולה או המחשב מול הכונן מוגבלת בשל שיטת העבודה של משחקים חדשים: כדי לנצל כראוי את זיכרון ה-RAM, המשחק מפרק רכיבים כמו טקסטורות לחלקים קטנים, ומעביר לזיכרון בכל רגע רק את החלקים ההכרחיים, בהתאם למה שהשחקן רואה באותו רגע. מצד אחד, זה מאפשר הצגה של סצנות עמוסות פרטים בלי להעמיס על הזיכרון יתר על המידה, אך מצד שני מאלץ את המשחק לבצע כל הזמן טעינה של חלקים נוספים בזמן שהשחקן זז. בגלל הצורה שבה עובר המידע בין הכונן לזיכרון, המשחקו מואט.
DirectStorage מבטיח להאיץ את התהליך על ידי האפשרות לבצע הרבה יותר תהליכי כתיבה וקריאה בבת-אחת, תוך ניצול של כל רוחב הפס שהכונן תומך בו ודילוג על שלב הפריסה של הנתונים לפני השימוש בהם. כך, המשחקים לא יצטרכו לעולם לעצור בין סצנות כדי לבצע טעינה של השלב או החדר הבא, ויוכלו להציג גרפיקה מפורטת יותר במהירות מרבית.
כרגע לא ברור מתי ואיך תגיע הטכנולוגיה למשתמשי מחשבים. יונג ציין כי כדי ליהנות ממנה דרוש “מחשב תומך ומשחק תומך”, וציין כי מפתחי משחקים יקבלו גישה לממשק הפיתוח בשנה הבאה. הוא לא ציין האם מחשבים קיימים יתמכו בטכנולוגיה באמצעות DirectX, או שמא יצטרכו חומרה ייעודית כלשהי.
כנראה שרק מחשבים עם זכרונות Nvme יתמכו בזה שכן הם מאפשרים מהירויות קריאה כתיבה גבוהות בהרבה.