ביולי השנה הכריזה גוגל (Google) על הסכם שיתוף פעולה עם רשת בתי חולים ומרפאות בשם אסנסיון (Ascension) המספקת שירותים למיליוני תושבים בארצות הברית. ההכרזה לא עוררה תשומת לב רבה במקורה, אך כעת – ייתכן שבעקבות עסקת הרכישה של פיטביט (Fitbit) – היא מעוררת לפתע תהיות הבאות לידי ביטוי במאמרים שהתפרסמו בתקשורת, לרבות אתר הוול סטריט ג’ורנל הפופולרי.
עיקר הדאגה נוגעת לאפשרות כי מידע אישי ורגיש מתוך תיקים רפואיים, לרבות שמות, תאריכי לידה, תוצאות מעבדה וביקורי רופא והיסטוריה רפואית שלמה, ישולב במאגרי המידע של גוגל המשמשים לצורך התאמת פרסומות למשתמשים. כמו כן, המידע עלול להיות חשוף בפני עובדי גוגל עצמם, כמו גם בפני גורמים חיצוניים שיצליחו להשיג גישה אליו במקרה שלא יהיה מאובטח כהלכה.
גוגל מצידה מתעקשת כי מטרת ההסכם שלה עם רשת בתי החולים, הוא לספק לרופאים כלים מתקדמים ומבוססי בינה מלאכותית לאיתור מידע אודות מאושפזים ויצירת המלצות רפואיות מדויקות יותר. בחברה טוענים כי המידע לא ישמש בשום פנים ואופן לצורך התאמת פרסומות, וכי מטרתה אך ורק לסייע לבריאות המאושפזים, ובסופו של דבר להציע את כלי הבינה המלאכותית לשירותי בריאות נוספים.
כמובן שכעת השאלה העיקרית היא האם גופי הרגולציה בארצות הברית יבחרו להסתמך על הצהרותיה של גוגל, או לאסור עליה לקחת חלק בפיתוח כלים הקשורים במידע רפואי רגיש. החלטה שכזו עשויה לסכן גם את רכישת פיטביט המחזיקה אף היא במידע אישי אודות משתמשיה הנאסף דרך רצועות הכושר ומוצרים נוספים מתוצרתה.