הדור השני של AirPods שהושק אתמול צפוי להיות רב-מכר, כך לפי חברת המחקר Counterpoint, שחשפה עוד לפני ההשקה נתון מעניין: כמעט שלושה רבעים מהאוזניות נטולות החוטים שנמכרו בעולם בשנת 2018 היו של אפל (Apple).

לפי החברה, במהלך השנה שעברה נמכרו כ-46 מיליון זוגות אוזניות נטולות חוטים (True Wireless). מתוכם, כ-35 מיליון זוגות היו מהדגם של אפל. חברות בולטות נוספות היו סמסונג (Samsung), בוז (Bose), ג'אברה (Jabra), וואווי (Huawei), ו-LG. השנה צפויות גם גוגל (Google), אמזון (Amazon) ופלנטרוניקס (Plantronics) להיכנס לתחום, והמכירות צפויות לעלות משמעותית, אך Counterpont צופה שאפל תמשיך להוביל על פני כל היתר.

בשנה הבאה צופה החברה מכירות של 129 מיליון זוגות אוזניות נטולות חוטים, וב-2021 היא מעריכה כי השוק יכניס 27 מיליארד דולר.

עוד בנושא: אתם שומעים? 5 אוזניות נטולות חוטים שלא יקרעו לכם את הכיס

לפי מחקר שערכה בין לקוחות בארה"ב, רוכשים פוטנציאליים של אוזניות נטולות חוטים דירגו את אפל במקום הראשון (19%), סוני בשני (17%), סמסונג בשלישי (16%), בוז ברביעי (10%) ו-Beats בחמישי (6%).

ליז לי, אנליסטית בכירה בחברה, ציינה כי אוזניות נטולות חוטים יכולות להיות הדבר שיציל אותנו מההתמכרות לטלפון, שהפכה לאחרונה לנושא דיון חם בתעשייה הטכנולוגיה. הסיבה לכך בזכות היכולת לדבר עם העוזרות הקוליות בלי להוציא את הטלפון מהכיס או לקבל מידע כמו הוראות ניווט בלי להסתכל על המסך.