רמקולים חכמים הם כבר לא גימיק, שכן מדובר בקטגוריית מוצרי הטכנולוגיה המציגה את הצמיחה המהירה ביותר מאז המצאת הטלפון החכם. לפי הנתונים העדכניים, המכסים את מכירות הקטגוריה בין החודשים יולי לספטמבר, עומדת כמות הרמקולים החכמים ברחבי העולם לחצות בקרוב את רף 100 מיליון המכשירים. קצב הצמיחה, ביחס לשנה החולפת, מציג עלייה של לא פחות מ-197 אחוזים.
באשר ליצרנים, אמזון (Amazon) מוסיפה להוביל את השוק, עם מכירות של 7.2 מיליון רמקולים חכמים בסדרת Echo ושליטה של 31.6 אחוזים מהקטגוריה. במקום השני נמצאת כמובן גוגל (Google) וסדרת גוגל הום (Google Home), עם מכירות של 5.2 מיליון יחידות וכ-22.7 אחוזים מהשוק. שלושת המקומות הבאים ברשימה שייכים ליצרניות הסיניות אליבבה (Alibaba), ביידו (Baidu) ושאומי (Xiaomi). כל אחת מהן הצליחה למכור בשוק הסיני כשני מיליון רמקולים חכמים, עם צמיחה של כ-1800 אחוזים (זו אינה שגיאה – אלף ושמונה מאות אחוזים) בקטגוריה זו.
הרחק מאחור נמצאת אפל (Apple), שאומנם רושמת עלייה קלה במכירות הרמקול החכם שלה, ההומפוד (Homepod), מ-0.7 מיליון יחידות ל-1.1 מיליון, אך עדיין מסתפקת במעט פחות מ-5 אחוזים מהשוק. כמובן שה-Homepod הוא פתרון יקר משמעותית מזה של רוב המתחרות, המציעות רמקולים חכמים בסיסיים במחירים של 50 דולרים ואף פחות מכך.
אנשים צריכים להבין ש google home הרבה יותר טוב…
אני מאמין כשיהיה תמיכה בעברית הרבה יקנו בארץ ..
לא יקרה בעשור הקרוב