השנה הזו היא כנראה שונה מכל השנים האחרונות, גם אלה בשנות מגפת הקורונה, לפחות בכל הקשור להרגלי הצפייה והשימוש בדיגיטל של הישראלים. כך לפי דוח הרגלי הצפייה והגלישה של yes ופלאפון ל-2023.
באופן לא מפתיע, המלחמה משנה את הרגלי הצפייה: מספר שעות הצפייה היומיות הממוצעות לבית אב בישראל טיפס השנה ל-10.1, בהשוואה ל-9.2 שעות ביום בשנת 2022. בתחילת המלחמה אף נרשם זינוק במספר שעות הצפייה היומיות לכ-12 שעות. שיעורי הצפייה בערוצי הברודקאסט (כאן 11, קשת 12, רשת 13 וערוץ 14) רשמו צפייה ממוצעת של 48% מנפח הצפייה עד פרוץ המלחמה, וכ-60% צפייה מתחילתה – לעומת 46% צפייה ממוצעת בשנת 2022.
עוד מהשפעות המלחמה: הישראלים מעדיפים צפייה בלייב שכן נרשמה ירידה של 31% בשירותי הצפייה הנדחית, כאשר ערוצי הברודקאסט רשמו צניחה של 63% בשירותים אלה. עוד נמצא כי משק בית ממוצע צפה ב-23 סדרות וב-35 סרטים במהלך השנה האחרונה.
בשל המלחמה גם רבים ממהרים להתעדכן בחדשות, אבל לא לפני הילדים: 78% מההורים ציינו כי הם מפחיתים את צפיית החדשות בסלון מחשש לחשיפת הילדים לתכני המלחמה. מחצית מהנשאלים אמרו שהם מתעדכנים בחדשות לפחות מדי שעה או שעתיים: כרבע מכלל הישראלים הבוגרים (24%) נוהגים בימים אלה להתעדכן בחדשות לפחות פעם בחצי שעה כאשר 10% עושים זאת כל כמה דקות. קרוב למחצית (47%) נוהגים להתעדכן בחדשות מספר פעמים ביום, 24% מתעדכנים בחדשות 1-2 פעמים ביום ואילו 4% מדווחים שהם לא נוהגים להתעדכן בחדשות על בסיס יומי.
ואיך עוד מתעדכנים? 76% מהישראלים ציינו כי נוהגים להתעדכן בחדשות באמצעות הפייסבוק, וואטסאפ, טלגרם וטוויטר. 66% אמרו כי ערוצי הטלוויזיה מהווים את מקור המידע החדשותי אותו הם צורכים, ו-57% ציינו כי אלו אתרי האינטרנט.
הישראלים גם מבלים יותר זמן בטלפון: על פי נתוני סיכום השנה של פלאפון, הגלישה הסלולרית לכל מנוי קפצה ב-2023 ב-27% כאשר מנויי דור 5 גולשים בממוצע כ-20% מאשר מנויי של דור 4. עם פתיחת המלחמה הגלישה זינקה ב-17%. עוד נמצא כי בחודש אוקטובר האחרון היו כמעט פי 6 מתקפות סייבר בהשוואה לחודש ספטמבר וכי 65% מהישראלים ציינו כי הם חוששים לפתוח קישורים הנשלחים אליהם.
בגזרת האפליקציות, טיקטוק היא הצומחת ביותר השנה עם עלייה של 23% במספר המשתמשים, אינסטגרם רשמה עלייה של 12% לעומת פייסבוק שרשמה ירידה של 5%. מספר המשתמשים בוואטסאפ נותר ללא שינוי.
השימוש בטלגרם, שעד תחילת המלחמה נותר דומה לשיעורו בשנת 2022, זינק מפרוץ המלחמה בכ-60% במספר המשתמשים, והכפיל את עצמו בנפח השימוש היומי מתחילת המלחמה. כיום השימוש בו גבוה פי 2 בהשוואה לימי שגרה. אפליקציית X (טוויטר לשעבר) שרשמה עד לתחילת הלחימה עלייה של כ-6% בלבד במספר המשתמשים, זינקה מפרוץ הלחימה ב-50% בנפח השימוש וב-20% במספר המשתמשים.
כיום השימוש בטוויטר גבוה ב-31% מאשר בימי שגרה.אפליקציות התחבורה הציבורית WAZE ומוביט שעד ה-7 באוקטובר שמרו על רמת שימוש זהה ל-2022, ירדו ב-44% וב-46% בהתאמה בימיה הראשונים של המלחמה. עם התמשכות המלחמה השימוש באפליקציות אלה הולך וגדל וכיום השימוש בשתיהן קטן בכ-10% בלבד מהשימוש שלהן בימי שגרה.
פרטנר פרסמה גם היא מספר נתונים ומהם עולה כי המכשיר הנמכר ביותר בחנויות ואתר פרטנר הוא אייפון 14 פרו מקס בנפח 256 גיגה-בייט בפער לא גדול אחריו, הסמסונג גלקסי המוזל A04e ולאחריו Galaxy S23 Ultra בנפח 256 גיגה-בייט.