אפל (Apple) חשפה במהלך סוף השבוע את נתוני השימוש באמוג'י במכשירי iOS ו-Mac בארצות הברית, ומהם עולה כי האמוג'י בו הכי הרבה אנשים משתמשים הוא לאו דווקא הפרצוף המחייך, הקורץ או המאוהב, אלא דווקא האמוג'י שמכונה "פרצוף עם דמעות של שמחה".

הסיבה לכך, ככל הנראה, היא שהפרצוף עצמו יכול להתפרש כבוכה מרוב אושר או עצב, כך שניתן להביע באמצעותו רגעים שמחים ועצובים כאחד. גם האתר Emoji Tracker, שעוקב אחר שימושי אמוג'י בטוויטר (Twitter), טוען כי הוא ניצב במקום הראשון מבחינת שימוש במדיה החברתית, בפער די גדול מכל השאר. זהו גם האמוג'י הראשון שקיבל בשנת 2015 את הכבוד להיקרא "מילת השנה" על ידי מילון אוקספורד.

במקום השני, לפי אפל, ניצב הלב האדום, ואחריו הפרצוף שבוכה דמעות של עצב, הפרצוף המאוהב, הפרצוף המנשק, הפרצוף שמגלגל עיניים, הגולגולת, הפרצוף המסמיק, הפרצוף הזועק והפרצוף המהרהר.

החברה טוענת כי המסקנות הללו עולות מתוך הנתונים האנונימיים שנשלחים עליה על ידי משתמשים מזדמנים דוברי אנגלית שאישרו לאפל להשתמש בנתונים לצורך ניתוח ושיפור חווית השירו. במקרה הספציפי הזה, כאשר מערכת ההפעלה מסוגלת לזהות אילו אמוג'י הם הכי פופולריים, היא יכולה להציע אותם למשתמשים לעיתים תכופות יותר, וזהו הצידוק לטענתה לאיסוף המידע.