DJI Avata הוא הרחפן החדש והעדכני ביותר של החברה, ופותח על מנת למלא משבצת מעניינת: זהו רחפן המיועד להפעלה מגוף ראשון (FPV), אך הוא קומפקטי למדי ומגיע עם מגנים מובנים למדחפים ומגוון מערכות שליטה ובקרה אוטומטיות, שאמורות להפוך את חווית ההטסה לפשוטה ונגישה לכל.
זהו רחפן מהיר (עד 54 קמ״ש), ובכל זאת שוקל פחות מ-500 גרם. המצלמה הראשית מלפנים מצוידת בחיישן ברזולוציית 48 מגה-פיקסל, להקלטת וידאו באיכות של עד 4K בקצב של עד 120 פריימים בשנייה, וזווית רחבה של 155 מעלות. שתי מצלמות נוספות בתחתית הרחפן משמשות לצורך ניווט וביטול אוטומטי של הנחיתה במקרה שה-Avata מזהה פני קרקע מסוכנים או מים. בנוסף מצויד הרחפן במערכת זיהוי מכשולים מבוססת אינפרה-אדום, מערכת שתעצור את הרחפן טרם כניסה לאיזור אסור בטיסה, ואף אזהרה במקרה שכלי טיס אחר מתקרב אליו.
לצורך בקרה ושליטה ב-Avata מוצעות שלוש אפשרויות שונות: מצב ״רגיל״ המיועד בעיקרו למפעילים מתחילים ומאפשר הטסה חצי-אוטומטית עם ניווט לווייני בין נקודות, מצב ״ידני״ מאתגר יותר הדורש שימוש בשלט מותאם, ומצב ״ספורט״ שהוא מעין שילוב של השניים, ואמור להציע לפי DJI חווית טיסה מהנה ודינאמית, תוך בקרה על סיכונים מיותרים.
זמן הסוללה של ה-Avata עומד על כ-18 דקות, עם טווח מקסימלי מהשלט של עשרה קילומטרים. טווח זה מושג בין השאר הודות לשימוש בתדר הרדיו 5.8 גיגה-הרץ, ולמעשה מדובר ברחפן הראשון בישראל הנשען על טכנולוגיה זו. את ה-Avata ניתן לרכוש כבר עתה, ומחירו עומד על 5,699 שקלים.
לצד הרחפן, הכריזה DJI גם על בקר שליטה מבוסס תנועה המזכיר מעט את שלטי קונסולת ה-Wii, ואמור להציע חווית טיסה פשוטה במיוחד. גם ערכת משקפי הטיסה של DJI, ה-Googles, זוכה לעדכון הכולל מסכי Micro-OLED איכותיים יותר ומשטח מגע בצד להגדרות מהירות. אלו זמינים כמובן לרכישה בנפרד.
נראה מדהים