מעט פחות משנה לאחר שהכריזה כי תאפשר הצגת פרסומות באפליקציה, משיקה טלגרם (Telegram) את פלטפורמת הפרסום שלה. בשלב זה תומכת האפליקציה בהצגת פרסומות רק בערוצים להם למעלה מ-1,000 עוקבים. לטענת החברה, בחודש ממוצע נרשמות כ-500 מיליארד צפיות בערוצים כאלו.
הפרסומת תשולבנה בתוך הערוץ, בין שלל העדכונים אותם מפרסם מנהל הערוץ עצמו. מפרסמים אינם יכולים לשלוח פרסומות ישירות למשתמשים פרטיים או לקבוצות בשום דרך. בעת רכישת פרסומת, ניתן לבחור שפה, מילות מפתח לצורך בחירה אוטומטית של ערוצים, או ערוצים ספציפיים בהם מעוניינים שהפרסומת תופיע. אפשרות נוספת היא בדרך השלילה – לסמן ערוצים שלא מעוניינים כי הפרסומת תופיע בהם.
בכך למעשה מסתכמת יכולתו של המפרסם לנסות ולהתאים את תכני הפרסומת למשתמש – ממשק מוגבל מאוד ביחס לזה של פייסבוק (Facebook) לצורך ההשוואה. בנוסף, מתחייבת טלגרם שלא לעקוב אחר המשתמשים, לא לאסוף מידע אודות פרסומות שעליהם לחצו, ולא לאפשר קישורים חיצוניים או שימוש בכלים אחרים לצורך מדידה. אורכה המקסימלי של כל פרסומת נקבע על 160 תווים.
בשלב הראשון, אותו מגדירה טלגרם כניסוי, כל ההכנסות שירשמו מפרסומות יועברו לחברה לצורך כיסוי הוצאות בסיסיות הקשורות בתפעול האפליקציה. טלגרם מבטיחה כי לאחר מכן, תחלוק ברווחים עם מנהלי אותם ערוצים שבהם הפרסומות יופיעו.