שבע שנים לאחר שהקים את טלגרם (Telegram) ומימן את פעילותה בעיקר מכספו, הכריז המייסד פאוול דורוב (Pavel Durov) על שינוי מהותי שצפוי לאפליקציה בשנה הבאה: פרסומות ותכונות בתשלום. לדבריו, כאשר תגיע האפליקציה ל-500 מיליון משתמשים בשלב כלשהו במהלך 2021, הכנסות כלשהן ידרשו על מנת להבטיח את המשך קיומה.
אפיק הכנסות אחד יהיה כאמור פרסומות, אולם דורוב מסביר כי אלו תופענה אך ורק בקבוצות שבהן משתמש אחד שולח הודעות למאות ואף אלפים. בחלק מהקבוצות הללו כבר מופיעות הלכה למעשה פרסומות שאותן מוכרים מנהלי הקבוצה. טלגרם מעוניינת אם כן לקחת חלק ברווחים הללו, תוך הבטחה לשמירה על פרטיות המשתמשים ותצוגה נקייה שלא תפגע בחווית השימוש. “רוב המשתמשים בקושי ישימו לב לשינוי”, הוא מבטיח.
אפיק הכנסות נוסף יהיה מכירה של סטיקרים בתשלום, לא במקום המערכת הקיימת אלא כאפשרות נוספת לאמנים שירצו להציע חבילות “פרימיום” למכירה. באופן כללי, כל תכונה קיימת בטלגרם שממנה נהנים המשתמשים בחינם – תשאר בחינם. כמו כן, מתחייב דורוב כי לעולם לא ימכור את החברה, כפי שעשו מייסדי וואטסאפ (WhatsApp) שכידוע מכרו אותה לפייסבוק (Facebook) תמורת מיליארדי דולרים.
לצד הכרזה דרמטית זו, הודיעה טלגרם גם כי היא משיקה תכונה של שיחות קוליות מתמשכות (Always On Voice Chat), בדומה לזו של אפליקציית דיסקורד (Discord). הכוונה היא לשיחה קולית שאליה משתמשים יכולים להצטרף בכל רגע, לדבר ולהאזין לאחרים, עם תמיכה באלפי משתמשים בו-זמנית. התכונה תפעל באפליקציה למכשירי אנדרואיד ו-iOS, וגם בגרסה השולחנית למחשבים מבוססי חלונות ו-MacOS.