פלטפורמת הפרסום של אפליקציית טלגרם (Telegram), שיצאה לדרכה לפני מעט פחות מחודש, צלחה את שלב הניסוי המוקדם וצפויה להגיע במהלך הימים הקרובים למשתמשים בכל רחבי העולם. מדובר, נזכיר, בפרסומות המופיעות רק בערוצים עם יותר מ-1000 מנויים. בטלגרם שבים ומבהירים כי הפרסומות לא יופיעו בשיחות פרטיות.
ההשקה הטעונה, על רקע הבטחותיה של טלגרם מראשיתה כי האפליקציה תשאר ״חינמית לחלוטין״ לתמיד, הביאה את מנכ״ל החברה פאבל דורוב (Pavel Durov) לפרסם פוסט נוסף בו הוא שב ומדגיש את מחויבתה של החברה לפרטיות המשתמשים. דורוב שם ומתחייב כי טלגרם לא תשתמש במידע אישי אודות המשתמשים לצורך התאמת פרסומות, ולא תאסוף כל מידע כזה.
כזכור, הפרסומת תשולבנה רק בערוצים להם למעלה מ-1,000 עוקבים, בין שלל העדכונים השונים, כשטלגרם תשתף את הרווחים עם מנהל הערוץ. מפרסמים אינם יכולים לשלוח פרסומות ישירות למשתמשים פרטיים או לקבוצות בשום דרך.
בנוסף, הפרסומות עצמן מעוצבות באופן מינימלי: אורכן עומד על לא יותר מ-160 תווים, ללא אפשרות לצירוף תמונות או קישורים חיצוניים. המערכת תוכננה כך שאף משתמש לא יצפה ביותר מפרסומת אחת בערוץ ליום, וגם זו תוצג אך ורק לאחר שאותו משתמש כבר קרא את כל ההודעות החדשות שפורסמו באותו ערוץ.
לבסוף, מעלה דורוב טענה מעניינת. לטעמו, טלגרם – עם פלטפורמת הפרסום החדשה שלה – עדיין נקייה יותר מפרסומות מאשר וואטסאפ (WhatsApp). ההסבר לכך לפי דורוב פשוט: טלגרם אומנם מציגה פרסומות באפליקציה, אך אינה אוספת כל מידע אודות המשתמשים. וואטסאפ נקייה מפרסומות (בינתיים?), אך מעבירה מידע רב לפייסבוק (Facebook) המשמשת להתאמת פרסומות כמעט בכל מקום אחר. בנוסף, הפרסומות של טלגרם מופיעות רק בערוצים, שהם תכונה שכלל לא קיימת בוואטסאפ. ביום שבו החברה תשיק אחת, דורוב משוכנע כי גם שם תופענה פרסומות.
אחלה אפליקציה אבל איך אנחנו הולכים להתמודד עם הפשע שם? הכל חופשי, רשיונות נהיגה מזויפים, שטרות מזויפים, גראס, וגרוע מזה. הכל בלי תשלום מיסים, בלי אכיפה.