מכירות מחשבי הלוח המשיכו לרדת ב-2019, אך לא כל היצרניות בתחום סבלו מהירידה, כך לפי נתוני חברת המחקר IDC שפורסמו בסוף השבוע.
בשנה החולפת נמכרו ברחבי העולם 144.1 מיליון טאבלטים – ירידה של כ-2 מיליון, או אחוז וחצי, לעומת 146.2 מיליון היחידות שנמכרו ב-2018. כמעט שליש מהמכשירים – 43.5 מיליון או 31% – נמכרו ברבעון האחרון, המתאפיין בחגים ומבצעי הנחות ענקיים, ובו התמתנה הירידה לעומת שנה קודם לכן ל-0.6%.
מי שלא הרגישה את הירידות הללו כלל היא אפל (Apple), שמכירות ה-iPad שלה עלו ב-15.2% לאורך השנה כולה, וב-22.7% ברבעון האחרון. לפי IDC, הדגם החדש, בעל מסך ה-10.2 אינץ’, החיבור למקלדת ותו המחיר הנמוך יחסית, היה האחרי העיקרי לנתון המדהים של הרבעון האחרון, והיווה 65% מהמכירות, בעוד מכירות הטאבלטים של החברה שאינם תומכים בחיבור למקלדת צנחו ב-80%. החברה סגרה את השנה עם נתח שוק של 34.6% במקום הראשון הבלתי מעורער.
חברה נוספת שהצליחה לשמור על מגמה חיובית היא אמזון (Amazon), שמכרה 13 מיליון יחידות של מכשירי ה-Fire – עלייה של 9.9% לעומת 2018 – והגיעה לנתח שוק של 9% ולשמור על המקום הרביעי. עם זאת, דווקא ברבעון האחרון צנחו המכירות שלה, למרות מבצעי החגים, בשיעור של 29%. למרות הירידה הזו, היא היתה במקום השני במכירות טאבלטים שאינם מתחברים למקלדת.
מי שהובילה את מכירות הטאבלטים שאינם מתחברים למקלדות היתה סמסונג (Samsung), ששמרה על המקום השני בשוק למרות ירידה של 15.1%. IDC מציינת כי בחלוקה לפי תצורות, הטאבלטים בעלי המקלדות הנתיקות של סמסונג עלו, בעוד הפשוטים יותר שמיועדים לשימוש רק כמשטח רגיל ירדו.
גם וואווי שמרה על המקום השלישי עם נתח שוק של 9.1%, ואף רשמה ירידה יחסית מתונה של 3.5% לאורך השנה כולה ו-2.8% בלבד ברבעון האחרון – זה שמעט לפניו החל נכנס החרם האמריקאי על החברה לתוקפו. החרם גרם לכך שהחברה מכרה פחות טאבלטים בארה”ב, אך הצליחה למכור הרבה יותר באסיה.
את החמישייה המובילה סוגרת לנובו (Lenovo), שגם היא דורכת במקום ורושמת ירידה של 4.2% במכירות לאורך השנה, אך עלייה של 8.3% ברבעון החגים.