במחקר עולמי שערכה חברת המשלוחים UPS עולה כי 80% מהרוכשים באינטרנט עושים זאת דרך המכשיר החכם, מתוכם 40% דרך הטלפון ו-40% בטאבלט ורק 20% דרך מחשב נייד או נייח. לפי הסקר, ב-2016 וב-2015 הסמארטפון הפך לכלי פופולארי לחיפוש אחר מוצרים, כאשר 56% השתמשו בו לשימוש זה. ב- 2016 44% רכשו דרך הסמארטפון לעומת 30% ב-2015, גידול של 46%.
אוהבים מבצעים
45% מהקונים ברשת מוגדרים כ”ציידי” דילים אשר מקבלים סיפוק מהחיפוש אחר העסקה הכדאית והמשתלמת ביותר, אולם הם עושים זאת גם על ידי השוואה ובדיקה מול החנויות המסורתיות ולא רק על גבי הרשת. בנוסף, 36% מעידים שקניות מרגיעות אותם.
כ-30% בודקים ביקורות על המוצר ו- 27% מבצעים השוואת מחירים ומחפשים קופונים לשימוש בחנות ואולי זו גם הסיבה כי יש ירידה בהחזרת המוצרים. בשנת 2014 62% מהרוכשים דרך האינטרנט העידו כי החזירו חלק מהמוצרים, אולם בשנת 2015 חלה ירידה ורק 45% מהקונים החזירו את המוצרים. 60% מהקונים יעדיפו להחזיר את המוצרים לחנות פיזית ואילו 40% יעדיפו לעשות זאת דרך משלוח.
77% מהקונים ברשת מחוברים לרשתות החברתיות. כ-7 מתוך 10 (68%) משתמשים בפייסבוק, מחצית מהם משתמשים ביוטיוב וכשליש מצייצים בטוויטר. כרבע מהנשאלים רכשו דרך הרשתות החברתיות. בנוסף, 17% מהקונים העידו כי הם מתכננים לקנות פחות בחנויות המסורתיות ולהעביר את חיפוש הקנייה והקנייה עצמה לערוצים הדיגיטליים דרך מחשבים, סמארטפונים וטאבלטים.
בנוסף, רואים כי 18% מהקונים ברשת מחזיקים ברשותם טכנולוגיה לבישה. נתון זה אינו מפתיע בהתחשב בעובדה כי אנליסטים מעריכים שעד 2020 שוק מוצרי הטכנולוגיה הלבישה יעמוד על 173 מיליארד דולר. נכון להיום, אחד מכל שישה אנשים מעיד על עצמו שיקנה פריט לבוש טכנולוגי בשנה הקרובה. (למחקר המלא)
תמונה: Laurie cc flickr