כמידי שנה, משיקה ספוטיפיי (Spotify) את Wrapped, כלי חוויתי לסיכום העדפות המוזיקה של המשתמש ב-12 החודשים האחרונים. כל מאות מיליוני המשתמשים באפליקציה יכולים כעת לצפות בסיכום שיציג את השירים, האמנים והסגנונות האהובים עליהם השנה, דרך האפליקציה עצמה או בדפדפן.
הסיכום מגיע עם כמה חידושים בלעדיים לשנת 2023. חידוש שכזה הוא בחירה של ״עיר מוזיקלית״, התואמת את העדפות המוזיקה של המשתמש. עוד תכונה מסקרנת היא ״אישיות מוזיקלית״, שתתאים בין העדפות המשתמש לאחת מ-12 דמויות שנוצרו מראש על ידי ספוטיפיי. המטרה היא, כמובן, לעודד את המשתמשים לשתף את התוצאות לחברים.
הסיכום השנתי כולל גם מידע על פודקאסטים, אותם ספוטיפיי מוסיפה לקדם בתוך האפליקציה למרות שבמהלך 2023 הפחיתה החברה במידת מה את השקעתה בתוכן מקורי.
לצד ההשקה מפרסמת ספוטיפיי גם נתונים על השוק הישראלי, שמוסיף להפגין העדפה ברורה לאמנים מקומיים, ואף עלייה של 30 אחוזים בצריכת מוזיקה של יוצרים ישראלים. שמונה מתוך עשרת האמנים המושמעים ביותר בספוטיפיי עם ישראלים, כאשר עדן חסון מוסיף להיות האמן המושמע ביותר באפליקציה – תואר שבו זכה גם בשנה הקודמת.
השיר המושמע ביותר בישראל הוא ״אהבה חולה״ של פאר טסי, ואילו הפודקאסט הפופולרי בישראל לפי ספוטיפיי הוא ״אחד ביום״. באשר לטבלה הבין-לאומית, את זו מובילה בבטחה טיילור סוויפט, ואילו השיר המושמע ביותר באפליקציה במהלך שנת 2023 במצעד הגלובלי הוא Flowers של מיילי סיירוס.