על רקע ההחלטה של ספוטיפיי (Spotify) להעלות את מחירי שירות הפרימיום שלה, כולל בישראל, סיפקה החברה הצצה אל הדו”חות של הרבעון השנתי שלה באמצעות פוסט ב-X – ומי שלא זוכר זה השם החדש של טוויטר (Twitter), לפחות עד להודעה חדשה.
לפי החברה היא הגיעה לשיאים חדשים של משתמשי משלמים ברמת הפרימיום וכן שיא חדש של משתמשים פעילים חודשיים – 220 מיליון ו-551 מיליון בהתאמה. מדובר בעלייה של 27% ו-17%, ושוב בהתאמה, לעומת מספרי המשתמשים הרלבנטיים בסוף הרבעון השני של 2022.
אבל החברה ממשיכה להפסיד כסף למרות פיטורים של כ-1,000 עובדים מתחילת השנה ולמרות סגירת שירותי משנה כמו Sptify Live ו-Herdale – סוג של מתחרה ל-Wordle. לפי הדיווח ספוטיפיי הפסידה לא פחות מ-330 מיליון דולר, וקצת יותר, במהלך הרבעון השני של 2023.
אחת הסיבות לכך היא שהרווח למשתמש עליו הכריזה החברה עומד כיום על כ-4.72 דולר, וזאת לעומת 4.79 דולר ברבעון הראשון של 2023, וזו גם ירידה של 6% לעומת ההכנסה הממוצעת למשתמש ברבעון המקביל בשנה שעברה. מכאן כנראה נובעת העלאת המחירים.
החברה לא התייחסה בדיווח לשירות ההזרמה ברמת HiFi שהיא הודיעה בעבר שהיא מתכוונת לספק. לפי הערכות בשוק היא תשמור את האפשרות הזו לטובת מנוי יקר יותר.