ספוטיפיי (Spotify), שירות המוזיקה הפופולרי הזמין החל מ-2018 גם בישראל, עומד לעדכן את תנאי השימוש הנלווים למנוי החינמי אותו הוא מציע לעשרות מיליוני מאזינים ברחבי העולם. התנאים החדשים כוללים לראשונה התייחסות מפורשת למצב שבו מנוי חינמי עושה שימוש בכלי כלשהו על מנת לחסום או לעקוף את הפרסומות המושמעות על ידי האפליקציה. החל מה-1 במרץ, התאריך בו החוזה החדש יכנס לתוקפו, מעשה שכזה יהווה הפרה מוצהרת של תנאי השימוש.
משמעות הדבר היא כי ספוטיפיי תוכל לחסום או למחוק את אותו משתמש באופן מיידי. כמובן שייתכן כי בשלב הראשון תעדיף החברה להזהיר את המשתמשים המפרים את התנאים בטרם הרחקתם מהשירות, אולם באופן עקרוני מבטיחה החברה לעצמה חופש פעולה מלא במלחמתה כנגד משתמשים המנסים לחסום פרסומות, או מפתחים המנסים ליצור גרסאות של האפליקציה המדלגות על מסרים פרסומיים.
לפי הנתונים שפורסמו על ידי ספוטיפיי לפני מספר חודשים, כשני מיליון משתמשים עושים היום שימוש בכלים חיצוניים על מנת לחסום פרסומות בשירות המוזיקה. כאמור, כל אותם מנויים נמצאים החל מה-1 במרץ בסכנה להרחקתם. האלטרנטיבה החוקית לדילוג על פרסומות בספוטיפיי היא כמובן מנוי ה״פרימיום״ של החברה, שמחירו בישראל עומד על 19.90 שקלים בחודש, וכולל גם תכונות נוספות כגון גישה מלאה לכל האלבומים והשירים הקיימים בשירות.
מתחיל מירוץ חימוש בין המפרסם לצרכן ה”מוש”…
המודל ה”חינמי ” מושל – אין חינם בעולם יודעים זאת כולם….
רוצה אפליקציה נקייה מפרסומות תשקיע את המעות… וצא מתנין דמעות….
הפיתרון יהיה חוסם שפשוט רק ישתיק אותם חחח