עם הרכישה של באנג’י (Bungie) ב-2022 סוני ציינה כי היא מתכוונת להשתמש במומחיות שרכשה המפתחת של המשחק המקוון המוצלח Destiny 2 כדי להיכנס לתחום. סוני אף סיפרה כי מתכוונת לשחרר 10-12 כותרים שכאלה עד 2025. אך עתה נראה כי המספר נחתך בחצי.
ההודעה על הקיצוץ במספר המשחקים המקוונים שיושקו בפועל הגיעה מהירואי טוטוקי, סמנכ”ל הכספים של סוני שגם משמש כמנכ”ל הזמני של חטיבת הבידור האינטראקטיבית של החברה. “אנו מנסים להבטיח כי שחקנים יאהבו וישחקו במשחקים הללו במשך זמן רב. מתוך 12 שישה ישוחררו עד 2025 כשהעבודה נמשכת על השאר”, הוא אמר בשיחה עם משקיעים.
בניגוד להשערות, החברה לא מתכוונת לסגת בה מהכוונה להיכנס לשוק המשחקים המקוונים. “זהו המספר הכולל של השירותים שאנו מנסים לדחוף בטווח הבינוני והארוך, והמדיניות שלנו בנושא נותרה ללא שינוי. עם זאת איכות המשחק צריכה להיות בחשיבות עליונה” הוסיף טוטוקי.
תחום המשחקים כשירות או משחקים חיים מקוונים מניב כסף רב. בשנה החולפת משחקים מובילים בתחום כמו Fortnite ו-Roblox הרוויחו 6 ו-2.2 מיליארד דולרים בהתאמה. מכיוון שכך אין זה מפתיע שגם סוני (Sony) רוצה חתיכה מהעוגה.