מירוץ החימוש בעולם הגיימינג נמשך ולאחר שמיקרוסופט (Microsoft) רכשה את המפיצה אקטיוויז’ן-בליזארד (Activision Blizzard), הגיעה תורה של סוני (Sony) שהודיעה על רכישת את אולפן הפיתוח באנג’י (Bungie) ב-3.6 מיליארד דולרים.
מדובר על עסקה מעניינת שכן באנג’י הוא אולפן הפיתוח שיצר את היילו (Halo), סדרת משחקי היריות מגוף ראשון בכיכובו של המאסטר צ’יף, אחד מהמותגים הבלעדיים שכה מזהים עם קונסולת ה-Xbox של מיקרוסופט (Microsoft). האולפן מתמחה במשחקי יריות מגוף ראשון, ז’אנר בו אין לסוני כותר משמעותי וייתכן כי הניסיון הרב של אולפן הפיתוח בתחום יסייע ביצירה של זיכיון חדש עבור קונסולת ה-PlayStation.
כיום האולפן ממשיך לעבוד על Destiny 2, משחק חי מקוון (Live Service) שממשיך להתעדכן באופן תדיר אותו פוקדים שחקנים רבים במגוון פלטפורמות: Xbox ,PlayStation והמחשב האישי.
בניגוד לרכישה של מיקרוסופט, לראש האולפן פיט פארסון (Pete Parsons) היה חשוב להדגיש לקהילת השחקנים כי האולפן לא נרכש על ידי סוני כדי להפוך את Destiny 2 או כותרים עתיידים עליהם עובד האולפן לבלעדיים לפלטפורמה של סוני ובהודעה בבלוג החברה ציין “אנו נשארים אחראים לגורלנו, נמשיך להיות עצמאיים הן מבחינה הפצה והדרך בה אנו מפתחים משחקים. המשחקים שלנו ימשיכו להגיע למקומות בהם הקהילה נמצאת לא משנה איפה יבחרו לשחק”.
העסקה של סוני נראית כמו ‘כסף קטן’ אחרי שמיקרוסופט רכשה את המפיצה אקטיוויז’ן-בליזארד ב-68.7 מיליארד דולר ונראה כי מירוץ החימוש של יצרניות החומרה רחוק מלהסתיים.