שבוע לאחר עסקת Take-Two ו-זינגה (Zynga), שנחשבה לגדולה ביותר בתעשיית הגיימינג עד אותו רגע, הכריזה מיקרוסופט (Microsoft) על רכישה בקנה מידה היסטורי: החברה מתכננת לרכוש את ענקית המשחקים אקטיוויז׳ן בליזארד (Activision Blizzard) תמורת לא פחות מ- 68.7 מיליארד דולרים, ובמזומן.
הרכישה הזו, בהנחה כי תאושר על ידי הרגולטורים הרלוונטיים, וזה לא עניין מובן מאליו בכלל, תעביר לידי מיקרוסופט כמה מהמותגים הגדולים ביותר בתעשייה בהם סדרת הפעולה Call of Duty, המותגים האהובים Diablo ,Warcraft) ו-Overwatch, וגם שלל משחקי המובייל של קינג (King) בהם סדרת Candy Crush.
״לאחר שהעסקה תושלם, נציע את כל משחקי אקטיוויז׳ן בליזארד שנוכל כחלק מחבילת Game Pass, גם משחקים חדשים וגם את אלו שכבר קיימים בקטלוג המדהים שלהם״, כך הצהיר פיל ספנסר, מנכ״ל חטיבת המשחקים של מיקרוסופט.
נקודה אחת שאליה עדיין אין התייחסות היא האם בכוונתה של מיקרוסופט להפוך חלק ממשחקיה של אקטיוויז׳ן – אם לא את כולם – לבלעדיים לפלטפורמות שלה, בראשן כמובן קונסולות ה-Xbox. מהלך שכזה עשוי לגרום נזק אדיר לסוני (Sony), אך גם לפגוע באופן משמעותי בהכנסותיה של אקטיוויז׳ן עצמה.
מאחר והעסקה טעונה כאמור אישורים רבים, מצפה מיקרוסופט להשלים אותה באופן סופי רק בעוד כ-18 חודשים. עד אז, שתי החברות יוסיפו לפעול באופן עצמאי.