סנאפ (Snap), החברה המוכרת בעיקר בזכות אפליקציית סנאפצ׳ט (Snapchat) הפופולרית, השיקה דור חדש ורביעי במספר של משקפי – הפעם עם מסכים מובנים לחווית מציאות רבודה (Augmented Reality) מתקדמת. למעשה, מדובר כנראה במשקפיים המתקדמים מסוגם: צמד מצלמות וארבעה מיקרופונים מסוגלים לדגום את הסביבה ולהציג אפקטים שונים על גבי אובייקטים בעולם האמיתי, אולם שלא כמו רוב המוצרים בתחום משקפי ה-AR של סנאפ אינן גדולות בהרבה ממשקפי שמש רגילות, ושוקלות 134 גרם בלבד.
אולם בסנאפ ממהרים להבהיר כי עדיין לא מדובר במוצר המיועד לקהל הרחב. קודם כל, זמן הסוללה של המשקפיים קצר להפליא ועומד על 30 דקות בלבד. שנית, לחברה אין כלל כוונה למכור אותן כרגע. במקום זאת, יבחרו 200,000 משתמשי סנאפצ׳ט שכבר יוצרים תכנים פופולריים עבור האפליקציה, ואלו יהפכו ל״שגרירים״ שיזכו להתנסות במשקפי ה-AR החדשות וליצור תכנים באמצעותן. התחזית של סנאפ היא כי יעבור עשור לפחות בטרם יהפכו משקפי AR למוצר פופולרי שיוכל להתחרות בטלפונים חכמים.
בינתיים ממשיכה החברה לשדרג את האפליקציה הקיימת ביכולות שונות. במהלך החודשים הקרובים, תאפשר סנאפ לחברות להציג מבחר גדול יותר של מוצרים ווירטואליים, כגון שעונים ומשקפיים, אותם יוכלו המשתמשים ״למדוד״ לפני הרכישה. תכונה נוספת, Connected Lenses, תאפשר למספר רב של משתמשים לחוות עולמות AR משותפים, תוך שהם רואים גם זה את זה דרך האפליקציה. לבסוף, מתחייבת סנאפ להשקיע סכום של לא פחות מ-4.5 מיליון דולרים לתמיכה ביוצרי תכנים מקוריים, כמו גם למחקר ופיתוח של חוויות חדשות הנשענות על חיבורי 5G מהירים.
Tapping the vast potential of @Snap’s AR platform, the next generation of Spectacles allow you to overlay Lenses directly onto the world in front of you, for an immersive AR experience. #SnapPartnerSummithttps://t.co/r4XnSC886z pic.twitter.com/UTDDoxwBOO
— Spectacles (@Spectacles) May 20, 2021