היצרנית הקוריאנית סמסונג (Samsung) בוחרת מידי פעם לתקוף באופן ישיר את אפל (Apple) באמצעות פרסומות הלועגות למוצרי החברה, ובפרסומת חדשה העולה לשידור בתזמון מדויק עם השקת מכשיר ה-iPhone X החדש מציגה עצמה כחברה הנהנית מהובלה טכנולוגית קבועה בשוק הטלפונים, הנמשכת כבר כמעט עשור.

בפרסומת מוצג לקוח ״טיפוסי״ של אפל, הרוכש את מכשיר האייפון המקורי ב-2007, ומאז בחר לשמור על נאמנות לחברה. לאורך השנים הוא נתקל בבעיות שונות שאותן בסמסונג כבר הצליחו לפתור: נפח זיכרון מוגבל לתמונות, מסך קטן, עמידות במים, והצורך בשימוש במתאמים (דונגלים) לצורך חיבור כבלים – בזמן שמכשירי הגלקסי כבר תומכים בטעינה אלחוטית. לבסוף הוא נשבר ועובר למחנה השני, בדיוק בזמן להשקיף על התור מול חנות האפל סטור שבו עומדים ״זומבים״ הממתינים למכשיר האייפון הבא.

https://youtu.be/R59TevgzN3k

בעוד שלא מעט מחובבי הגלקסי יטענו כי מדובר בייצוג מדויק לגמרי של המציאות, עשויים לטעון אוהבי האייפון כי מפרט טכני מרשים איננו מספיק, והאופן שבו הטכנולוגיה מיושמת הוא החלק החשוב. דבר אחד איננו נתון לוויכוח: היחסים בין אפל ובין סמסונג מורכבים יותר מאשר יריבות עסקית גרידה כפי שניתן היה לשער מהפרסומת, ולמעשה מכשיר ה-iPhone X כולל רכיבים רבים מתוצרת הענקית הקוריאנית, שרושמת לפי ההערכות הכנסות של לא פחות ממאה דולרים על כל אייפון שנמכר כעת בחנויות של אפל.