סמסונג שיחררה בסוף השבוע עדכונים לשני מכשיריה, הטאבלטים Galaxy Note 10.1 ו-Galaxy Tab 2 (בגדלים 10.1 אינצ’ ו-7 אינצ’). העדכון לנוט מביא את “חבילת הפרמיום” לטאבלט המציע מספר עדכונים לממשק ושיפור בביצועים.
הטאבלט כבר תומך בפיצ’ר הריבוי חלונות אשר הגיע לאחרונה גם לגקסי אס 3 המאפשר הפעלת שני יישומים במקביל זה לצד זה, ובעדכון זה נוסף היישום Air View המאפשר להציג תצוגה מקדימה להודעות ותצוגה מקדימה לתמונות דרך עט הסטילוס S Pen ללא צורך לפתוח את ההודעה או להציג את התמונה במלואה. בנוסף הוסיפה סמסונג לטאבלט את היישום Quick Command המאפשר להפעיל אפליקציות באמצעות מחוות עם עט הסטילוס, וכן אפשרות להוסיף בכתב יד הערות לתמונות והרחבה של יכולות יישום ה-S Note. לעומתו ה-Galaxy Tab 2 לא מקבל את חבילת הפרמיום שכן הוא אינו כולל את ה-S Pen, אבל שם בעיקר העדכון מגיע כדי לסגור פערים ולשפר ביצועים של המערכת. את העדכון סמסונג הבטיחה עוד בחודש נובמבר בשנה שעברה, שם הציגה את מגוון האפשרויות החדשות בסרטון שבהמשך.
העדכון מיועד לגרסאות הבינלאומיות של מחשבי הטאבלטים וזמין להורדה דרך ה-Kies או בעדכון אוטומטי. לחובבי הרומים המבושלים יוכלו למצוא את הרום כבר זמין להורדה ברשת.(Samsung)
יש לי גלקסי אס 3 שחור ואני לא יכול לעדכן.
למה??
בוקר טוב,
אני רואה כאן עכשיו (וגם בעבר) וכמובן כם במקומות אחרים תלונות של בעלי מכשירים מתוצרת סמסונג על כך שלא מגיעים עדכונים באופן שוטף ולא לכל הדגמים.
אני לא מבין את המתלוננים.
האם הנסיון שהצטבר בשלוש השנים האחרונות בקשר לנוא התלונות לא לימד את המתלוננים דבר?
לכל יצרן יש מתווה התנהלות האופייני לו.
סמסונג נשנעת על תורנה שמישהו אחר מפתח (גוגל). בכך היא חוסכת סכומי עתק על פיתוח עצמי וגם הופכת להיות חלק מאקוסיסטם בו שותפים יצרנים אחרים. יש לכך יתרונות וכמובן גם חסרונות.
סמסונג בכלל לא פונה למי שמחפש איכות מירבית של מוצרים ושל שרות. זהו ציבור המהווה מיעוט משום שהוא דרוש בגרות צרכנית, עמידה בעקרונות, ומוכנות לשלם עבור מוניטין של מותג.
סמסונג היא חברה מאד זריזה ושאפתנית אבל המוגל העיסקי שלה שונה מזל יצרנים אחרים. היא שמה א ידה על כל תחום שהיא יכולה מבלי לעצור ולשאול אם היא יכולה להצטין בו או לא. זה לא חלק מתרבות הניהול לה.
התנהלות זו היא לגיטימית לחלוטין והלקוחות חייבים להיות מודעים לה.
זו לא חוכמה לקנות מוצרים מחברה שיש לה מודל עיסקי מסויים ואחר כך לבוא ולקטר.
סמסונג מפיקה המון דגמים של טלפונים ורצה קדימה מבלי להסתכל יותר מדי לאחור. סמסונג אלקטרוניקה מתעסקת בהמון תחומים. זה לא רק סמארטפונים: מדובר גן בפיצרפונים וגם בסתם-פונים. ןישנם כמובן מקררים, מזגני אוויר, תנורים, מכונות כביסה…
ישנם מתחרים לסמסונג (בכל חומי פעילותה) שמתנהלים אחרת ופונים לקהל שמחפש איכות (במלוט מובן המילה) ויש להם יכולת להבין שמפרט אינו חזות הכל.
מיפרט מיועד למיפרטולוגים שרובם הם צעירים מאד שטרם התבגרו מהבחינה הצרכנית.
בקיצור: יש כאלו שקונים KIA ויש כאלו שקונים פולקסווגן.
אין ארוחות צהריים בחינם.
מי שקונה מוצרים מסמסונג בכלל ומי שגם גולש באתרים כמו טיג’יספוט בפרט וקולט רשמים של אחרים סביבו, חייב להיות מודע לא רק ליתרונות אלא גם לסרונות של מודלים עיסקיים שונים.
אילו להנהלת סמסונג הית אפשרות להציע שרות טוב יותר היא היתה מזמן עושה זאת, מעלה את המחירים, מרוויחה בגדול (הרבה מעל הממוצע) וגורמת לעליה בערך המותג.
רכישת מוניטין זה תהליך המתבצע בקצב איטי.
בינתיים זה לא קורה. אולי בעתיד זה יקרה.
ככה זה בחיים.
א.
בוקר טוב,
מעבר לזה שאני חולק על הקישור בין איכות מדידה לבין לבין מוצרי פרמיום (במיוחד בתחום המכשירים החכמים בו יש מעט, אם בכלל, מדדים אובייקטיביים), אני חושב שאתה מפספס את התמונה הגדולה:
SAMSUNG היא חברה ענקית בעלת הכנסות של למעלה מ – 200B$ בשנה, בתחומים שונים SAMSUNG הצליחה לחצות את הרוביקון, ולהפוך אבן דרך שמולה כל מוצר מקביל משווה. לדוגמה, לפני עשור טלוויזיות SAMSUNG נחשבו תחתית הבאר – כיום, היצרניות היפניות מתקשות לרדוף אחרי SAMSUNG ו – LG.
דוגמה נוספת היא…. ספינות (ענק), תחום בו SAMSUNG נחשבת אחת הטובות אם לא הטובה בעולם.
אין לי שום ספק ש SAMSUNG תעשה את אותו הדבר בשוק הטלפונים החכמים. לטעמי, לא ברור אם בעוד עשור יהיה מקום אמיתי (אם בכלל) בשוק למוצרי פרמיום כפי שאתה רואה אותם.
(הגם שכבר כיום סמסונג גובה תשלום פרמיום מול HTC, LG ו – … SONY)
הסיבה לביטחון שלי פשוטה, כמו אחיהם (ואויביהם) היפנים, לדרום קוריאנים יש מוסר עבודה גבוה המשולב בקפדנות כמעט דתית לפרטים.
הזכרת את KIA, להזכירך, לפני עשור שמנהלי יונדאי, אז, חברה לא ידועה מקוריאה, טענו שהם יהפכו תוך עשור לאחד מעשרת היצרנים הגדולים בעולם, מרבית היצרנים האירופיים (והיפנים) התייחסו לשאיפות אלה בזלזול, כיום, שאותה חברה לא ידועה היא השמינית בגודלה בעולם, אני מניח שאת החיוך מחליפה פניקה.
ואם ההיסטוריה מלמדת אותנו משהו, זה שבשלב הבא יונדאי תקים את הלקסוס\אינפיני\אקורה שלה ותלך ראש בראש בשוק היוקרה עם היצרניות המובילות (או לחלופין, תקנה יצרן קיים ותשתמש בו כפלטפורמה).
לטעמי, אפל לא טובעת (Pun intended) את SAMSUNG מכיוון שהיא מרגישה פגועה ונעלבת. היא תובעת את SAMSUNG מכיוון שהיא רואה בה איום אמיתי.
ג.
שלום,
האם ידוע לך מהי תרומתו היחסית של עובד סמסונג-אלקטורניקס לרווח של הפירמה לעומת נניח הנעשה בחברת אפל?
אתה מוזמן לבדוק ולענות.
למד להבדיל בין סמסונג-אלקטרוניקה לבין תאגיד-על ששמו סמסונג.
במהלך השנה החולפת כתבתי על כך “הרצאות”.
מעבר לזה, “אין לך כל ספק”.
אני מצטער – לי יש המון ספקות בקשר לעתיד בכל תחומי החיים.
אשר לדיאגונזה שלך על החריצות ומוסר העבודה בדרום קוריאה:
אבחנתך נכונה. מביקורי שם התרשמתי מכך מאד.
א.
תאגיד העל סמסונג יכול להחליט שהוא מוכן לספוג הפסדי ענק בשור האלקטרוניקה על מנת להעיף את כל המתחרים, ולשם כך, להעביר מיליארדים מרווחי חברות בביטוח שלו או המספנות שלו לחברת האלקטרוניקה על מנת למכור מכשירים במחירי היצף.
אני לא ממש בטוח שאפל תמשיך להיות רווחית כל-כך בשנייה שמכשיר שעולה 200$ לייצר (BOM), יימכר ב – 199$.
נכון, סביר שיהיה רעש לא נורמלי, וה-DOJ וה-ITC ימהרו לגרור את סמסונג מבית משפט לבית משפט, אבל בסופו של יום, כמו שאף אחד (!) לא מצליח לעצור את הסינים מלהציף את השוק (ולא ממש מעז לנסות…) כך גם סמסונג תדע לצאת מהעניין בנזק נמוך (אם בכלל).
ג.
מה עם עדכון לגלקסי2? הוא נמכר הרבה יותר מהטאלטים האלו אז שידאגו קודם ללקוחות שקנו אותו!
עדכון: כן זה כאן! העדכון לאנדרואיד 4.1.2 לגלקסי 3 בארץ!!!
גלקסי טאב 10.1 הראשון לא מקבל עדכון,והשני כן?אבל אין הבדל חומרתי!
סמסונג מזניחה לקוחות אחרים רק כי יש להם “חדש יותר”.
יובל אכן יש הבדל חומרתי בין הגלקסי טאב הראשון לשני
בראשון – קיים מעבד כפול ליבה הTEGRA 2
ובשני – קיים מעבד כפול ליבה A9 (POWERVGX540
סמסונג הבינו את בעיות החומרה בטגרה והשידרגו אותו
א בקיס ולא בעדכון אוטומטי אני יחכה כמה ימים ונראה מה יהיה