רגע לפני ההכרזות השונות של גוגל (Google) בתחום ה-AI, התוספות החדשות ל-Bard והרענון המאסיבי למנוע החיפוש שלה, נפלה שמועה כי סמסונג (Samsung) מתכננת להחליף את גוגל עם Bing, מנוע החיפוש של מיקרוסופט (Microsoft) שהפך לפופולרי במהרה לאחר שילוב הבינה המלאכותית של ChatGPT – אבל זה כבר לא יקרה.
לפי אותו דיווח שפורסם באפריל האחרון, סמסונג שקלה בחיוב את המעבר בעיקר בשל העובדה כי Bing נתפס לפתע כחדשני ומתקדם יותר מגוגל. גם בעבר הייתה מוכנה מיקרוסופט להציע תנאים עסקיים נדיבים למדי לחברות שיהיו מוכנות לאמץ את מנוע החיפוש שלה, אולם מהלך שכזה לא היה מתקבל בהבנה מצד המשתמשים עצמם. כעת, ייתכן שהתנאים השתנו ורבים מהמשתמשים מעוניינים דווקא להתנסות ביכולות המתקדמות של ChatGPT, וייתכן ויקבלו בברכה מעבר שכזה.
צעד שכזה היה עולה לגוגל לפי הערכות בהפסד של 3 מיליארד דולרים בשנה זאת לאור כמות הטלפונים שסמסונג מוכרת בשוק, ולפי דברים שעלו בכירי גוגל כלל לא היו מודעים למהלך שלכאורה נשקל בחיוב אצל סמסונג. בפועל נראה כי הדברים לא יקרו, לפחות כרגע שכן לפי הפרטים החדשים בחברה חוששים כי המעבר לבינג יגרום להפרעות רבות מידי למשתמשים, שברובם ממילא לא עובדים עם הדפדפן המובנה.
אבל סמסונג לא סוגרת את הדלת לגמרי וייתכן כי בעתיד היא תשמור לעצמה את הזכות לעבור, או סתם להשתמש בקלף הזה כדי לשפר עמדות מול גוגל.