גוגל (Google) הציגה בכנס המפתחים השנתי שלה, Google I/O, גרסה חדשה לגמרי של מנוע החיפוש הנתמכת בידי בינה מלאכותית. בגוגל מכנים גרסה זו בשם Search Generative Experience או בקיצור SGE, וכרגע, לפי החברה, מדובר בניסוי שאליו יוכלו להצטרף משתמשים מארצות הברית בעוד כמה שבועות. אולם המטרה היא להשיק את השירות באופן גלובלי – עד שיהפוך בעתיד לברירת מחדל עבור החיפוש ברשת של גוגל.
חיפוש באמצעות SGE יספק את תוצאות החיפוש הרגילות והמוכרות של גוגל, אולם בראש הדף יופיע מעין תקציר שאותו ינסח מנוע הבינה המלאכותית של גוגל. SGE מסוגל בדרך זו לענות לשאלות, לספק מסלולי טיול והמלצות, וגם לסייע באיתור מוצרים ורכישתם, תוך סיכום של ציוני ביקורות. המשתמש מוזמן לשאול שאלות המשך על מנת להוסיף ולחקור את הנושא, בדומה לשימוש ב-Chat GPT.
בגוגל מדגישים כי בניגוד לחברות אחרות, צוות הפיתוח של SGE פועל בהקפדה יתרה על אמינות ובטיחות השימוש. כל מילה המופיעה בסיכום מקושרת באופן ברור למקור באמצעותו מודל הבינה המלאכותית למד את הנושא, ולשאלות בנושאי בריאות ורפואה מנגנון הבינה המלאכותית לא ינסה כלל לענות, על מנת שלא לסכן את המשתמש בתשובות שגויות.
סוגיה נוספת שאליה גוגל לא מתייחסים עדיין היא פרסום. בשלב זה, הניסוי של SGE נערך ללא תוכן שיווקי כלל, אולם ברור שבשלב כלשהו תדרש החברה להצדיק את קיומו של השירות החדש בהזדמנויות עסקיות. זו כמובן סיבה נוספת לזהירות היחסית שבה נוקטת גוגל, לעומת מיקרוסופט (Microsoft) שבתוך חודשים ספורים הספיקה לפתוח את מנוע החיפוש מבוסס הבינה המלאכותית שלה בינג (Bing) לכלל המשתמשים.