סמסונג (Samsung) מציעה ללקוחותיה בארצות הברית מזה מספר חודשים חלקי חילוף ומדריכים לצורך תיקון תקלות בכמה מהטלפונים מתוצרתה. התכנית הזו, שפותחה בשיתוף פעולה עם האתר הפופולרי iFixit, צפויה להתרחב בהמשך באופן משמעותי – ופטנט שאותו הגישה החברה לאחרונה רומז לאן.
הפטנט מתאר למעשה אפליקציה למכשירי אנדרואיד בשם ‘יועץ תיקון עצמי’ (Self Repair Assistant), שתכלול ״מדריכים ומידע הנוגע להתקנה, תחזוקה ותיקון עצמי״. נראה שאפליקציה זו תרכז את המידע המפוזר כעת על פני עשרות מדריכים שונים שאותם העלתה החברה לרשת בעבור רוכשי חלקי החילוף.
אולם מסמך הפטנט מדגיש גם עבור אילו מכשירים בדיוק יוצעו מדריכי תיקון: טלפונים חכמים, טאבלטים, שעונים חכמים ואוזניות. שתי הקטגוריות האחרונות אינן נכללות כיום במסגרת שיתוף הפעולה של סמסונג עם iFixit, כך שבהחלט מדובר בהרחבה משמעותית שצפויה להגיע בטווח החודשים הקרובים.
שעונים חכמים ואוזניות הם מכשירים המכילים מטבעם חומרה זעירה וצפופה, כך שאתגר התיקון העצמי שלהם עשוי להיות גדול מזה של מכשירי טלפון. מנגד, ייתכן שסמסונג מתכוונת לפתח בעתיד אוזניות או שעונים קלים יחסית לתיקון,.