אמש דיווחנו כי סמסונג (Samsung) החליטה להקפיא את ייצור Galaxy Note 7 (גלקסי נוט 7) בשל פרשת הסוללות המתפוצצות. עתה, מגיעה ההודעה הרשמית של החברה כי היא מבקשת מהמשווקים להפסיק ולמכור את המכשיר.
סמסונג מאשרת כי היא עוצרת את מכירות ה-Note 7 בכל העולם וגם את ההחלפות המבוצעות בשטח למכשיר חדש ולכאורה תקין: “אנו עובדים לצד CPSC (הנציבות לבטיחות מוצרי צריכה) על מנת לחקור מקרים שדווחו לאחרונה בנוגע ל-Galaxy Note 7” מסרה סמסונג בהצהרה לעיתונות. “בטחון הצרכנים נמצא בעדיפות העליונה, לכן ביקשנו מהספקיות והיצרנים לעצור באופן כולל את מכירות וההחלפות של המכשירים כל עוד ישנה חקירה בנושא. אנו נשארים מחויבים לעבודה עם CPSC, יחד עם הספקיות והיצרנים על מנת לנקוט בכל הצעדים ההכרחיים על מנת לתקן את הבעיה.”
בנוסף, סמסונג מבקשת מכל מי שמחזיק ב-Note 7 לכבות אותו לגשת מיד לחנות ממנה הוא רכש, לקבל פיצוי ולהחליף באחר: ” צרכנים שמחזיקים ב-Note 7 מקורי או חלופי מתבקשים לכבות אותו ולגשת לקבלת פיצוי לצד החזר כספי במקום בו נרכש המכשיר. למידע נוסף ניתן לגשת לאתר של תוכנית ההחזרה“.
מנגד, הנציבות לבטיחות מוצרי צריכה (CPSC) הגיבה להודעת סמסונג בשביעות רצון: “הפסקת המכירות וההחלפות של כל מכשירי ה-Note 7 זהו הצעד הנכון מצד סמסונג. אנו נמשיך לחקור את הנושא” כך לדברי מנכ”ל הנציבות אליוט קיי (Elliot Kaye).
המפעילות הגדולות בארה”ב כבר הודיעו כי הן מפסיקות את מכירת ה-Galaxy Note 7. חלקן מציעות ממכשיר חלופי כמו Galaxy S7 ו-Galaxy S7 Edge והחזר על מוצרים נלווים שנרכשו ועד החזר כספי מלא. AT&T לדוגמה מציעה ללקוחות להחליף את ה-Note 7 בכל מכשיר שירצו, ולא מגבילות למכשירים של סמסונג.
סמסונג אינה שוללת בהודעה את האפשרות כי בעתיד היא תחזור למכירות המכשיר, אולם לעת עתה אין צפי מתי זה יקרה.
איך מגיעים למצב שאחרי בדיקות של המכשיר הן בדיקות איכות והן בדיקות בטיחות משחררים מכשיר בעייתי כל כך?
מישהו בסמסונג בטוח יפנה את מקומו על הטעות הגלובלית הזאת.
סמסונג ידועים בזריקת ז’ בתחום הQA… לפחות הפעם הם הודו בטעות ועשו ריקול.
יש להם עוד תקווה :)
אני לא מקבל את מה שכתבת.
למיטב ידיעתי סמסונג היא מיצרניות החומרה המובילות, והמוצרים שלה נחשבים לאיכותיים במיוחד. ישנם רכיבים במחשבים אישיים ושרתים שרכיבי סמסונג שמרכיבים אותם נחשבים לטובים מסוגם. כרגע עולה לי בראש בעיקר זיכרון ודיסקי SSD.כנ”ל טלוויזיות .
לי יש נוט 3 של סמסונג ומבחינת חומרה הוא פשוט מרשים. תוכנה….זה סיפור אחר.
אני מודה שאני ממש מופתע ממה שקורה עם הנוט 7. וזה עוד מכשיר הדגל שלהם. מאוד מופתע. אבל לומר שהם זורקים בQA זה מגוחך.
ידידי, 3 מכשירי סמסונג שהיו ברשותי התקלקלו תוך פחות משנת שימוש.
תקלות תוכנה וחומרה הזויות הגיעו עם מכשירים חדשים מהיצרן, אם זה לא זריקת ז’ אני לא יודע מה כן.
ואחרי המכשיר השני לא למדת ? :-)
שמעתי על תקלות לוח בנוט 3 אצל 2 מחברי, אבל חוץ מזה בכללי לא שמעתי על בעיות אחרות אצל אף אחד ממכריי.
מוזר מאוד.
גילוי נאות אני לא חובב של סמסונג. תמיד חשבתי שהם חברה מעתיקנית בתוכנה, “והחידושים שלה” היו בעיניי תמיד בגדר משיכת עיניים להמונים.
אבל מבחינת חומרה תמיד סמסונג הייתה בעיניי בטופ. טלוויזיות זכרונות פלפונים ולאחרונה גם דיסקים. היא ספקית חומרה מהמובילות בעולם.
לגביי תוכנה בעיקר במכשירי הסלולאר שלה, בעיניי היא פשוט בינונית.
המכשיר הבא שלי בוודאות לא יהיה סמסונג. שוקל לקנות את הנקסוס, או פיקסל.
ככה שאתה מתפרץ לדלת פתוחה. רק רציתי שתהיה קצת הוגנות לצד של סמסונג.
בכל מקרה לא משנה מה אומר או אחרים הפשלה שלה מבחינת הנוט 7 היא לא פחות מקולוסאלית !
אם הנקסוס או הפיקסל לא ישביעו את רצוני, לאחר 4 שנים עם האנדרואיד אני חוזר לאייפון.
חבל, כל כך רציתי את המכשיר ):